Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/32993
Author: | Βογιατζή, Βασιλική |
Title: | Το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης και τα προγράμματα μη τυπικής μάθησης χρηματοδοτούμενα από το Erasmus+. |
Date Issued: | 2025 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού |
Supervisor: | Παπαδόπουλος, Ιωάννης |
Abstract: | Η σημασία της μη τυπικής και άτυπης μάθησης αναγνωρίζεται και εκτιμάται όλο και περισσότερο στη διεθνή βιβλιογραφία και σε πολιτικό επίπεδο από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και τους διεθνείς οργανισμούς. Ωστόσο, αν και υπάρχουν ακόμα προκλήσεις για το πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης, οι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί, αλλά και η επιστημονική κοινότητα διευκολύνουν τον προσδιορισμό και την αναγνώριση των αποτελεσμάτων από αυτές τις δύο μορφές μάθησης και ανοίγουν το δρόμο για την αναγνώριση και την επικύρωσή τους. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ θεωρείται ως το πιο επιτυχημένο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι αξιολογήσεις του δείχνουν ότι συμβάλλει θετικά και επιτυγχάνει περισσότερα από τους επιδιωκόμενους στόχους του. Ενώ, το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης (ESC) είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της κοινωνικής συμμετοχής των νέων. Οι σκοποί της έρευνας περιλαμβάνουν τη διερεύνηση των απόψεων των συμμετεχόντων σχετικά με τα προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης ESC που χρηματοδοτούνται από τοErasmus+ και τον αντίκτυπο της συμμετοχής τους στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. Η έρευνα στοχεύει επίσης να παράσχει βαθύτερη κατανόηση συγκεκριμένων περιπτώσεων και να φωτίσει τις απόψεις, τις στάσεις και τις αντιλήψεις που παρατηρήθηκαν σε σχέση με τα ερευνητικά ερωτήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες στα προγράμματα ESC και Erasmus+ αποκτούν σημαντικές δεξιότητες, όπως η ενίσχυση της κοινωνικής τους ευθύνης, η βελτίωση των γλωσσικών τους ικανοτήτων και η ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων. Επιπλέον, οι δράσεις αυτές συμβάλλουν στην προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης και της ενσωμάτωσης, ενισχύοντας τη συνοχή στις τοπικές κοινότητες. |
Keywords: | Εκπαίδευση ενηλίκων ESC Άτυπη μάθηση |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. |
Rights: | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
VogiatziVasilikiMsc2025.pdf | 1.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License