Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/32811Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Νεοφώτιστος, Βασίλειος | el |
| dc.contributor.author | Καρακοζίδου, Μαρία | el |
| dc.date.accessioned | 2025-04-04T05:49:03Z | - |
| dc.date.available | 2025-04-04T05:49:03Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/32811 | en |
| dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. | el |
| dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εξετάζει τη χρήση της μεθόδου STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά) στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης, με έμφαση στη συμπερίληψη. Σκοπός της είναι να αναδείξει τις αντιλήψεις και τις πρακτικές των νηπιαγωγών σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου STEAM, καθώς και να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η STEAM συμβάλλει στη διαχείριση της τάξης και την προώθηση της συμμετοχής όλων των παιδιών. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων, καθώς και τη στατιστική ανάλυση των ευρημάτων. Στη διάρκεια της έρευνας πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες βασιζόμενες στην μέθοδο της STEAM σε παιδιά προσχολικής ηλικίας συνδυάζοντας το συμπεριληπτικό περιβάλλον της τάξης και τον εκπαιδευτικό ως διαχειριστή και ως διαμεσολαβητή για την πραγμάτωση των δραστηριοτήτων και των στόχων. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η μέθοδος STEAM μπορεί να δημιουργήσει ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό μαθησιακό περιβάλλον, ενισχύοντας δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Παράλληλα, αναδεικνύονται προκλήσεις που αφορούν την επάρκεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού και την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της μεθόδου STEAM στην προσχολική εκπαίδευση, περιλαμβάνοντας επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς ως προς την μέθοδο της STEAM , την Συμπερίληψη και την διαχείριση των δυσκολιών αλλά και στρατηγικές ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολικά περιβάλλοντα. | el |
| dc.format.extent | 157 | - |
| dc.language.iso | el | en |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
| dc.subject | Συμπερίληψη | el |
| dc.subject | Προσχολική εκπαίδευση | el |
| dc.subject | Διαχείριση τάξης | el |
| dc.subject | Κατάρτιση | el |
| dc.title | Απόψεις νηπιαγωγών: η χρήση των νέων τεχνολογιών STEAM με τη μέθοδο της συμπερίληψης για τη διαχείριση της τάξης παιδιών προσχολικής ηλικίας | el |
| dc.title.alternative | Kindergarten teachers' opinions: the use of new STEAM technologies with the method of inclusion for preschool classroom management | el |
| dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
| dc.type | Text | en |
| dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία | el |
| Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| ΚarakozidouMariaMsc2025.pdf | 7.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License