Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/32657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Σοφίαel
dc.contributor.authorΓρεβενίτου, Ιωάνναel
dc.date.accessioned2025-03-05T07:42:41Z-
dc.date.available2025-03-05T07:42:41Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/32657-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ κατανόηση του θανάτου από τα παιδιά ενδέχεται να επηρεάσει τη συναισθηματική και ψυχολογική τους ευεξία, καθώς και την ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν την απώλεια και τη θλίψη. Εξαιτίας της εξέχουσας σημασίας στην ανάπτυξή τους και στη ζωή εν γένει, στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων και των αναπαραστάσεων των παιδιών προσχολικής ηλικίας, οι προϋπάρχουσες γνώσεις τους, καθώς και τα συναισθήματά τους αναφορικά με το θέμα του θανάτου, την έννοια του θανάτου και τις διαστάσεις του. Η ποιοτική ανάλυση που έλαβε χώρα σε δείγμα παιδιών προσχολικής ηλικίας υπέδειξε 5 θέματα: 1) Μη λειτουργικότητα (non-functionality) 2) Αιτιότητα (causality) 3) Μη αναστρεψιμότητα (irreversibility) 4) Καθολικότητα (universality) και 5) Συναισθήματα. Πιο αναλυτικά, για τη διάσταση της μη λειτουργικότητας (non-functionality) τα παιδιά θεωρούν πως δεν υπάρχει κινητικότητα, αλλά εντοπίστηκαν και αντιλήψεις πως οι νεκροί κινούνται. Ακολούθως, για την Αιτιότητα (causality) του θανάτου, τα παιδιά θεωρούν πως η ηλικία, η ασθένεια και τα ατυχήματα ευθύνοται για τον θάνατο, ενώ για τη μη αναστρεψιμότητα (irreversibility) τα παιδιά απέδωσαν στην έννοια του θανάτου κυρίως «Μη Αναστρέψιμες εξηγήσεις». Επιπροσθέτως, όσον αφορά τη διάσταση της Καθολικότητας (universality) τα παιδιά έδωσαν Αποκλειστική εξήγηση θανάτου και κάποια άλλα, Καθολική εξήγηση θανάτου, όπως υπήρξαν και παιδιά τα οποία εξέφρασαν πνευματικές εξηγήσεις για τη μεταθανάτια ζωή. Επίσης, αναφορικά με τα συναισθήματα, τα κυρίαρχα συναισθήματα που εξέφρασαν τα παιδιά γύρω από την έννοια του θανάτου είναι η λύπη, η στεναχώρια και ο φόβος αποχωρισμού. Τέλος, τα παιδιά είναι πρόθυμα να συμπαρασταθούν και να στηρίξουν φίλο/η που βιώνει θάνατο δικού του ανθρώπου, επιδεικνύοντας μια σύνθετη και πολυδιάστατη αντίληψη για τον θάνατο, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία φόβου, απορίας, γαλήνης και ελπίδας.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΝήπιαel
dc.subjectΑντιλήψειςel
dc.subjectΣυναισθήματαel
dc.subjectΔιαχείριση πένθους στην προσχολική ηλικίαel
dc.titleΔιερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών προσχολικής ηλικίας αναφορικά με τον θάνατο: διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας σε μαθητές νηπιαγωγείουel
dc.title.alternativeInvestigating preschool children's perceptions of death: conducting a qualitative survey of kindergarten studentsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GrevenitouIoannaMsc2025.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.