Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31805
Author: | Καραγιάννη, Ελευθερία |
Title: | Η ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη και η ενεργός συμμετοχή του μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού |
Supervisor: | Παπαδόπουλος, Ιωάννης |
Abstract: | Η παρούσα εργασία επιχειρεί μια εμπεριστατωμένη ανασκόπηση της αγωγής του πολίτη στα σχολεία πολλών κρατών μελών της ΕΕ, ενώ δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Γαλλία, η Σουηδία και οι Κάτω Χώρες. Η μελέτη παρουσιάζει στην αρχή απόψεις θεωρητικών αναφορικά με την έννοια που αποδίδουν οι ίδιοι στον «πολίτη» της εποχής τους. Στη συνέχεια, εξετάζει διάφορα πλαίσια προγραμμάτων σπουδών, παιδαγωγικά μέτρα και πολιτικές σχετικά με την αγωγή του πολίτη για να κατανοήσει τις αποκλίσεις και τις συγκλίσεις που υπάρχουν μεταξύ των χωρών όσον αφορά την εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών. Η έρευνα αυτή, λοιπόν, συγκρίνει την ελληνική προσέγγιση της αγωγής του πολίτη με τις παραπάνω χώρες για να διαπιστώσει πώς τα διαφορετικά μοντέλα κατάφεραν να καλλιεργήσουν τις δημοκρατικές αξίες, την ενεργό πολιτειότητα και την κοινωνική συνοχή των μαθητών. Η ανάλυση των ευρημάτων αποκαλύπτει μια σειρά από διαφορές στη δομή και την παροχή της εκπαίδευσης του πολίτη στα σχολεία, καθώς και τομείς στους οποίους η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει αλλαγές για να βελτιώσει την τρέχουσα κατάσταση της εκπαίδευσης. Συνιστώνται περισσότερες δραστηριότητες συμμετοχής και βιωματικής μάθησης σχετικές με την ελληνική πρακτική της εκπαίδευσης του πολίτη, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί καλύτερα με τις βέλτιστες πρακτικές από άλλα πλαίσια της ΕΕ. Η παρούσα εργασία υπογραμμίζει τη σημασία της προσαρμογής της εκπαίδευσης του πολίτη στις επικρατούσες δημοκρατικές προκλήσεις και στις διαρκώς αναδυόμενες ανάγκες των μαθητών σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. |
Keywords: | Εκπαίδευση των πολιτών Εκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ Ελλάδα Συγκριτική εκπαίδευση Δημοκρατικές αξίες |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KaragianniEleftheriaMsc2024.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License