Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31607
Author: | Δισερή, Αναστασία |
Title: | Απόψεις σχολικών ψυχολόγων για την αναγκαιότητα του ρόλου τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Χατζηνικολάου, Σοφία |
Abstract: | Η σύγχρονη κοινωνία βιώνει συνεχώς πολλές στρεσογόνες καταστάσεις, όπως είναι οι οικονομικές, οι πολιτικές και οι υγειονομικές κρίσεις. Το σχολείο, που λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας, επηρεάζεται κι εκείνο από πλευράς του από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Η σχολική ψυχολογία δύναται να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση τέτοιου είδους καταστάσεων. Για αυτό το λόγο οι σχολικοί ψυχολόγοι θεωρούνται τεράστια βοήθεια για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι ποιες απόψεις έχουν οι σχολικοί ψυχολόγοι για την αναγκαιότητα του ρόλου τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αποδειχθεί πρώτον, ποιες είναι οι αρμοδιότητες των σχολικών ψυχολόγων, δεύτερον, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις συνθήκες εργασίας τους και τρίτον, τι είδους συνέπειες εκδηλώθηκαν στα παιδιά ύστερα από την πανδημία του Covid-19 καθώς και ποια ήταν η συμβολή των σχολικών ψυχολόγων στο πλαίσιο του σχολείου. Ως μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα, η οποία υλοποιήθηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι από τη μία ο πολύπλευρος ρόλος των σχολικών ψυχολόγων, ο οποίος καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα αρμοδιοτήτων. Από την άλλη πλευρά, οι συνθήκες εργασίας τους επηρεάστηκαν είτε από τις απόψεις των υπολοίπων εκπαιδευτικών και των γονέων είτε από την έλλειψη χώρου, υποδομών και της τεράστιας γραφειοκρατίας. Τέλος, η πανδημία του Covid-19 οδήγησε στην εμφάνιση διαφόρων συμπτωμάτων στα παιδιά ενώ το σχολείο και οι σχολικοί ψυχολόγοι έχουν καίρια θέση στη διαχείριση τέτοιου είδους καταστάσεων. |
Keywords: | Σχολικός Ψυχολόγος Ρόλοι Εργασιακές Συνθήκες Διαχείριση στρεσογόνων καταστάσεων στο σχολείο Πανδημία Covid-19 |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DiseriAnastasiaMsc2024.pdf | 788.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License