Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31596
Author: Ματζιούνης, Θεόφιλος
Title: Προσωπική αξιολόγηση των χαρακτηριστικών, των κινήτρων και των δυσκολιών για την επιχειρηματικότητα από υποψήφιους εκπαιδευτικούς.
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Νεοφώτιστος, Βασίλειος
Abstract: Η ανάλυση της επίδρασης της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη επιχειρηματικής σκέψης, έχει αποτελέσει συχνό αντικείμενο έρευνας. Πρόσφατα, έχει ανακύψει το ζήτημα της στάσης των φοιτητών στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών. Προκειμένου να εξεταστεί αν οι φοιτητές παιδαγωγικών σχολών είναι όντως θετικά προσκείμενοι στην επιχειρηματικότητα, τέθηκαν τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία αφορούσαν την στάση των υποψήφιων εκπαιδευτικών απέναντι στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, την συσχέτιση μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός επιχειρηματία, των κινήτρων, των εμποδίων και της εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικότητας και εάν τα πρώτα προβλέπονται από τις υπόλοιπες μεταβλητές και τέλος την επιρροή του φύλου και του κλάδου σπουδών στα άνωθεν πεδία. Για να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα, υλοποιήθηκε μια ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 157 φοιτητές από διάφορα ελληνικά πανεπιστήμια, τόσο από θετικές όσο και από θεωρητικές σχολές, με τη συλλογή δεδομένων μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου (Google-forms). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ οι φοιτητές είναι δεκτικοί στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, αντιμετωπίζουν με φόβο την πιθανότητα ίδρυσης μιας επιχείρησης, κυρίως λόγω του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος. Βέβαια, τα κίνητρα περί ελευθερίας και καινοτομίας, αποδείχτηκαν ισχυρά. Ως προς τη συσχέτιση των κύριων μεταβλητών, αποδείχθηκε πως αυτή υπάρχει μεταξύ των χαρακτηριστικών και όλων των υπόλοιπων μεταβλητών, μεταξύ των κινήτρων και των εμποδίων, όπως και μεταξύ των κινήτρων και της εκπαίδευσης, αλλά όχι των εμποδίων και της εκπαίδευσης. Όσον αφορά την επίδραση των κύριων μεταβλητών στα χαρακτηριστικά ενός επιχειρηματία, φαίνεται πως τα κίνητρα προβλέπουν τα χαρακτηριστικά, καθώς και τα εμπόδια επιδρούν αρνητικά σε αυτά. Όμως, η εκπαίδευση δεν δείχνει να οδηγεί στην παραπάνω πρόβλεψη, ενώ από την άλλη τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, (το φύλο και όχι ο κλάδος σπουδών) επιδρούν στις ίδιες μεταβλητές.
Keywords: Φοιτητές/φοιτήτριες
Εμπόδια
Επιχειρηματικά χαρακτηριστικά
Κίνητρα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MatziounisTheofilosMsc2024.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons