Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31548
Author: | Πασχαλάκης, Γεώργιος |
Title: | Αντιλήψεις διευθυντών και υποδιευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο της ηγεσίας στη διαχείριση συγκρούσεων στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό και διαπολιτισμικό σχολείο. |
Alternative Titles: | Perceptions of secondary school principals on the role of leadership in conflict management in modern multicultural and intercultural school |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Βασίλειος, Νεοφώτιστος |
Abstract: | Η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών και των υποδιευθυντών Διαπολιτισμικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με το ρόλο που επιτελούν στην διαχείριση των προβλημάτων που εντοπίζονται στη σχολική κοινότητα. Ειδικότερα, τα τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν στα προβλήματα που προκύπτουν στο πολυπολιτισμικό σχολείο, στις ικανότητες που πρέπει να έχουν οι σχολικοί ηγέτες, ώστε να τα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά και στο κατά πόσο πιστεύουν ότι είναι επαρκώς καταρτισμένοι πάνω στα ζητήματα και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Για τη συγκέντρωση των ερευνητικών δεδομένων αξιοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, διεξήχθησαν επτά ημιδομημένες συνεντεύξεις σε διευθυντές και υποδιευθυντές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μετά την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων και τη συλλογή των δεδομένων, ακολούθησε η απομαγνητοφώνησή τους και η θεματική ανάλυση τους, ώστε να προκύψουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Με βάση τα ευρήματα, πρέπει να τονιστεί ότι οι διευθυντές έχουν επίγνωση των προβλημάτων που προκύπτουν λόγω της πολιτισμικής ποικιλομορφίας που υπάρχει στα σχολεία. Για το λόγο αυτό, καλούνται να εφαρμόσουν νέες πρακτικές που θα συνάδουν με τις αρχές της διαπολιτισμικότητας. Επίσης, ο διευθυντής θα πρέπει να είναι ένα πρόσωπο που θα στοχεύει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσει την αρμονική συμβίωση όλων των μαθητών μεταξύ τους ανεξάρτητα από το πολιτισμικό τους υπόβαθρο. |
Keywords: | Πολυπολιτισμικό σχολείο Σχολική ηγεσία Διαχείριση προβλημάτων Διαπολιτισμική εκπαίδευση |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PaschalakisGeorgiosMsc2024.pdf | 980.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License