Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31538
Author: Τσίφτση, Ανθούλα
Title: Διοίκηση ολικής ποιότητας στην εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Abstract: H ποιότητα της εκπαίδευσης αποτελεί ένα διαχρονικό ζήτημα που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο καθώς αποτελεί έναν σημαντικό αναπτυξιακό στόχο για πολλές χώρες. Αποτελεί αντικείμενο συζητή-σεων αλλά και ερευνών καθώς η ποιοτική εκπαίδευση συμβάλλει θετικά όχι μόνο στους εκπαιδευόμενους αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία. Η απόκτηση ποιοτικής εκπαίδευσης είναι η βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανά-πτυξης. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί μια διαφορετική φιλοσοφία και μεθο-δολογία διοίκησης επιχειρήσεων και οργανισμών. Στοχεύει στη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών με τη συμμετοχή όλου του ανθρώπινου δυ-ναμικού και την ικανοποίηση του τελικού αποδέκτη. Σκοπός της παρούσας διπλωματι-κής εργασίας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκ-παίδευσης. Ιδιαίτερα ερευνώνται οι παράγοντες που αφορούν την ηγεσία, το ανθρώπι-νο δυναμικό, την πολιτική και στρατηγική και τις διαδικασίες που ακολουθούνται. Για το λόγο αυτό λοιπόν πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη μέθοδο του ερωτημα-τολογίου βασιζόμενη στα κριτήρια που ορίζει το μοντέλο EFQM (European Founda-tion for Quality Management) αξιολόγησης ποιότητας και επιχειρηματικής αριστείας. Το δείγμα αποτέλεσαν 75 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαί-δευσης που υπηρετούν σε νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας τους ζητήθηκε να δια-τυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του σχολεί-ου που υπηρετούν. Τα αποτελέσματα παρουσίασαν έντονο ενδιαφέρον, καθώς έδειξαν πως η ποιότητα των σχολικών μονάδων σχετίζεται άμεσα με την ηγεσία, με τους αν-θρώπινους πόρους, με την πολιτική και τη στρατηγική και τις διαδικασίες. Το 56% των εκπαιδευτικών θεωρεί την ποιότητα της σχολικής μονάδας που υπηρετεί υψηλή ενώ το 35% μετρίου επιπέδου. Επίσης, μόλις το 6,7% θεωρεί την ποιότητα πολύ υψηλή. Από την παρούσα έρευνα αναδείχθηκε η σημασία των τεσσάρων διαστάσεων (ηγεσία, ανθρώπινοι πόροι, πολιτική και στρατηγική και διαδικασίες) καθώς συμβάλλουν ση-μαντικά και θετικά στη διαμόρφωση ενός υψηλού επιπέδου ποιότητας στις σχολικές μονάδες.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiftsiAnthoulaMsc2024.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons