Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31525
Author: | Ανδρέου, Βασιλική |
Title: | Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της συμπερίληψης στην γενική τάξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Νοεφώτιστος, Βασίλειος |
Abstract: | Στην παρούσα ρεαλιστική βιβλιογραφική ανασκόπηση που επιχειρήθηκε μελετούμε την έννοια της συμπερίληψης ως εκπαιδευτικής διαδικασίας με κοινωνικό χαρακτήρα που μπορεί να προσφέρει ισότιμες ευκαιρίες μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν ίσως τον κυριότερο ρόλο στη διαδικασία της συνεκπαίδευσης, για αυτό τόσο οι αντιλήψεις όσο και οι στάσεις τους θα πρέπει να διερευνηθούν. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της συμπερίληψης στη γενική τάξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η μεθοδολογία που αξιοποιείται είναι η ρεαλιστική βιβλιογραφική ανασκόπηση, που επιτυγχάνεται μέσω της αναζήτησης πηγών σε επιστημονικές βάσεις δεδομένων. Πρόκειται για μία μέθοδο που συμβάλλει στη συγκέντρωση και την οργάνωση αυτών των επιστημονικών δεδομένων, επιδιώκοντας την καλύτερη κατανόηση του ερευνητικού θέματος. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα προσωπικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, όπως το φύλο ή το εκπαιδευτικό επίπεδο επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους για τη συνεκπαίδευση. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί διατηρούν θετική στάση προς την συμπερίληψη και τη χρήση της τεχνολογίας για τη συνεκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρά τον ελλιπή τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων ή την τεχνολογική γνωστική ανεπάρκεια τους. Συμπερασματικά προκύπτει πως η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και των ΤΠΕ στην εκπαίδευση προσφέρει έναν διαδραστικό τρόπο μάθησης για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενισχύοντας τη μαθησιακή τους δέσμευση και βελτιώνοντας τις αριθμητικές και γλωσσικές τους δεξιότητες, δημιουργώντας έτσι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον για όλους. |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | CC0 1.0 Παγκόσμια |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AndreouVasilikiMsc2024.pdf | 3.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License