Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31512
Author: | Παληογιάννη, Ελένη |
Title: | Μορφές εκφοβισμού στην εκπαίδευση και ο ρόλος του διευθυντή ηγέτη |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Ζαφειρόπουλος, Κωνσταντίνος |
Abstract: | Στις μέρες μας παρατηρείται έντονα ο εργασιακός εκφοβισμός στην εκπαίδευση, ο οποίος βρίσκει πρόσφορο έδαφος κάτω από ορισμένες συνθήκες. Οι παράγοντες που οδηγούν στην εμφάνιση του εργασιακού εκφοβισμού σχετίζονται με τις συνθήκες εργασίας, το χαρακτήρα των εκπαιδευτικών και το ρόλο που έχει η ηγεσία. Επίσης, ο εργασιακός εκφοβισμός επιφέρει αρνητικά αποτελέσματααφενός στην ψυχή και αφετέρου στο σώμα των εκπαιδευτικών. Η ηγεσία συνδέεται άρρηκτα με το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού. Μάλιστα, ο διευθυντής έχοντας το ρόλο του ηγέτη, λειτουργεί ως πρότυπο και προσπαθεί να περιορίσει ή ακόμα και να εξαλείψει κάθε μορφή εργασιακού εκφοβισμού. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία στοχεύει να εξετάσει τον εργασιακό εκφοβισμό, όπως επίσης και το ρόλο που έχει η ηγεσία σε αυτόν. Προκειμένου να γίνει μια εμπεριστατωμένη έρευνα εκτός από την ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων, οι ερωτήσεις των οποίων δημιουργήθηκαν κατά βάση από δημοσιευμένες μελέτες και μοιράστηκαν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης. Συνολικά απάντησαν στην έρευνα 120 εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων αναλύθηκαν μέσω του Jamovi, από όπου προέκυψαν σχετικά διαγράμματα για κάθε ερώτηση και συσχετίσεις για τα ερευνητικά ερωτήματα που αναλύθηκαν. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από κάποιους διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να διαπιστώσουμε αν οι απόψεις τους συγκλίνουν ή αποκλίνουν με τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων και με τη θεωρία. Μετά το πέρας της εργασίας συμπεραίνουμε πως τόσο το θεωρητικό όσο και το ερευνητικό μέρος της εργασίας συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως στις μέρες μας υπάρχει έντονα το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού, το οποίο εμφανίζεται κυρίως μεταξύ των εκπαιδευτικών. Καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση και στην εξάλειψη του φαινομένου έχει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο οποίος έχει ταυτόχρονα και το ρόλο του ηγέτη. |
Keywords: | Ηγεσία Εργασιακός Εκφοβισμός Σχολικό Περιβάλλον |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PaliogianniEleniMsc2024.pdf | 1.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.