Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31511
Author: Νικητίδου, Αλεξάνδρα
Title: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: αντιλήψεις και στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών για το ζήτημα της αξιολόγησης σύμφωνα με τον νόμο 4823/2021
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Ψυχογιού, Ευαγγελία
Abstract: Ο θεσμός της αξιολόγησης απασχολεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα επί πολλές δεκαετίες και αποτελεί έναν τομέα με ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον. Ειδικότερα, με τη εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον ν. 4823/2021, το ζήτημα της αξιολόγησης απέκτησε νέες διαστάσεις, γεγονός το οποίο αποτελεί τον βασικό λόγο επιλογής της παρούσας έρευνας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να καταγράψει τις αντιλήψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγησή τους, η οποία θεσμοθετήθηκε με τον ν. 4823/2021 και να αναδείξει τα κοινά σημεία ή τις διαφοροποιήσεις των απόψεων επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε το εργαλείο της συνέντευξης, σε δείγμα δεκατριών (13) εκπαιδευτικών. Το σημαντικότερο εύρημα της παρούσας έρευνας είναι ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων/ουσών θεωρεί την αξιολόγηση ως μια αναγκαία διαδικασία, ειδικά όταν ο χαρακτήρας της είναι βελτιωτικός. Ταυτόχρονα, όμως, διατυπώνονται επιφυλάξεις, όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται η αξιολόγηση βάσει του ν. 4823/2021 και θεωρείται αναγκαία η αναθεώρησή της, ώστε να καταστεί ευχερέστερη για τους εκπαιδευτικούς και αποτελεσματικότερη, όσον αφορά τη συμβολή της στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την αναβάθμιση της ποιότητας του έργου τους.
Keywords: Ποιότητα στην εκπαίδευση
Πολιτικές αξιολόγησης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NikitidouAlexandraMsc2024.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons