Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31330
Author: | Τσιόρκα, Αλεξάνδρα |
Title: | Δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη στα Φιλολογικά Μαθήματα |
Date Issued: | 11-Jul-2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Φαχαντίδης, Νικόλαος |
Abstract: | Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά μια έρευνα που εστιάζεται στη χρήση του Chat GPT ως εκπαιδευτικού εργαλείου για την προετοιμασία μαθητών για εξετάσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή φιλολόγων από διάφορα Γυμνάσια και Λύκεια. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η αποδοχή και η αποτελεσματικότητα του Chat GPT σε πέντε διαφορετικές εκπαιδευτικές χρήσεις: παιχνίδι ρόλων, απλοποίηση κειμένου, δημιουργία ιστοριών, λίστες αυτοαξιολόγησης και μεταποίηση κειμένου. Οι εκπαιδευτικές χρήσεις που προαναφέρθηκαν, δημιουργήθηκαν από τη συγγραφέα μετά από εκτενή μελέτη της βιβλιογραφίας. Οι ερωτήσεις και οι τομείς αυτοί δεν έχουν παρουσιαστεί σε προηγούμενες έρευνες και αποτελούν πρωτότυπη συμβολή της παρούσας μελέτης. Η έρευνα περιελάμβανε τη συμμετοχή 70 φιλολόγων από Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν το Chat GPT σε κάθε μία από τις πέντε εκπαιδευτικές χρήσεις χρησιμοποιώντας κλίμακα απόλυτης συμφωνίας. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με βάση τις απαντήσεις των συμμετεχόντων και προσφέρουν σημαντική συνεισφορά για την αποτελεσματικότητα και τις προοπτικές εφαρμογής του Chat GPT στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, η έρευνα παρέχει συγκεκριμένες προτάσεις πρακτικής εφαρμογής για την ενσωμάτωση του Chat GPT στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, με στόχο τη βελτίωση της μάθησης και την προετοιμασία των μαθητών για τα φιλολογικά μαθήματα Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ανταποκρισιμότητα των φιλολόγων στη χρήση του Chat GPT ήταν γενικά θετική, με διαφοροποιήσεις ως προς τον βαθμό αποδοχήςανάλογα με την κατηγορία χρήσης. Συγκεκριμένα, η πιο θετική ανταπόκριση παρατηρήθηκε στην κατηγορία της απλοποίησης κειμένου, όπου οι φιλόλογοι εκτίμησαν τη χρησιμότητα του Chat GPT στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντίθετα, η χρήση του σε παιχνίδια ρόλων και δημιουργία ιστοριών είχε λιγότερο ενθουσιώδη αποδοχή, ενώ η κατηγορία των λιστών αυτοαξιολόγησης και της μεταποίησης κειμένου εμφάνισε μια μετριοπαθή αντίδραση. Οι προτάσεις πρακτικής εφαρμογής που προκύπτουν από τα αποτελέσματα αποτελούνται από συστάσεις για την αξιοποίηση του Chat GPT σε συγκεκριμένες διδακτικές δραστηριότητες, με στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης και την αποδοχή του από τους εκπαιδευτικούς. |
Keywords: | Chat GPT εκπαιδευτική τεχνολογία εκπαιδευτική διαδικασία απλοποίηση κειμένου παιχνίδι ρόλων δημιουργία ιστοριών λίστες αυτοαξιολόγησης μεταποίηση κειμένου αντίδραση φιλολόγων πρακτική εφαρμογή |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, xxxx. |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TsiorkaAlexandraMsc2024.pdf | 4.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.