Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31328
Author: | Χρηστίδου, Αγγελική |
Title: | Υποστηρικτική τεχνολογία δίγλωσσων μαθητών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού (ΔΦΑ): μελέτη περίπτωσης |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή |
Supervisor: | Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα |
Abstract: | Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα της υποστηρικτικής τεχνολογίας στη γλωσσική ανάπτυξη δίγλωσσων μαθητών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού (ΔΦΑ). Η έρευνα έχει ως στόχο την αξιοποίηση μέσων τεχνολογίας για την αύξηση του εκφραστικού λεξιλογίου από μία λέξη σε τρεις, τη μύηση σε έναν λεκτικό τρόπο άρνησης και τη δυνατότητα ανάπτυξης της διγλωσσίας. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ποιοτικής μεθόδου της μελέτης περίπτωσης και το δείγμα περιελάμβανε έναν 12χρονο δίγλωσσο μαθητή με ΔΦΑ, ο οποίος μιλάει αλβανικά, αγγλικά (Γ1) και ελληνικά (Γ2). Πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση με στόχο την καλλιέργεια της γλωσσικής ανάπτυξης και των δεξιοτήτων επικοινωνίας του μαθητή με χρήση των Κοινωνικών Ιστοριών, λήψη και προβολή βίντεο μέσω κινητού και δημιουργία κόμικ στην ιστοσελίδα "pixton". Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν φύλλα παρατήρησης και συνέντευξη με τη δασκάλα και ως λίστα ελέγχου προτού και μετά την παρέμβαση συμπληρώθηκε, το Πρωτόκολλο για την Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι η τεχνολογία των βίντεο στα οποία πρωταγωνιστεί ο μαθητής είναι πιο ελκυστική από εκείνα που παρακολουθεί στο YouTube και το περιεχόμενό τους συμβάλλει στην ανάπτυξη της γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας του μαθητή. Επίσης, η χρήση υπολογιστή στη δημιουργία εικόνων παρόμοιων με τις Κοινωνικές Ιστορίες συνέβαλε στην εμπέδωση και γενίκευση της λεκτικής αντίδρασης του μαθητή. Τα παραπάνω ίσχυαν με την παρουσία ατόμου που λειτουργούσε ως υποβολέας. Συμπεραίνεται ότι αξίζει να γίνουν περαιτέρω και εξειδικευμένες έρευνες σε μεγαλύτερη κλίμακα και διάρκεια για τον έλεγχο μακροπρόθεσμων στόχων και να εξεταστούν και άλλες παράμετροι όπως το φύλο. |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ChristidouAngelikiMsc2024.pdf | 2.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.