Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31160
Author: | Σταφυλίδης, Σάββας |
Title: | Η διερεύνηση του νοήματος στη ζωή και της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών και των ηγετικών στελεχών εκπαίδευσης |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία |
Supervisor: | Πλατσίδου, Μαρία |
Abstract: | Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση του Νοήματος στη Ζωή και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας σε εκπαιδευτικούς και ηγετικά στελέχη εκπαίδευσης, καθώς και η σχέση μεταξύ του Νοήματος στη Ζωή και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας και συγκεκριμένα αν το πρώτο μπορεί να προβλέψει κάποια από τις διαστάσεις της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Συμμετείχαν 220 εκπαιδευτικοί (n=102) και στελέχη εκπαίδευσης (n=118). Για την διερεύνηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Προστατευτικών Παραγόντων της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Εκπαιδευτικών (ΚΠΠΨΑΕ) από τις Daniilidou & Pltatsidou (2022), ενώ για το Νόημα στη Ζωή το ερωτηματολόγιο Meaning in Life Questionnaire (MLQ), το οποίο αναπτύχθηκε από τους Steger και τους συνεργάτες του (2006‧ 2010). Η έρευνα έδειξε, ότι οι εκπαιδευτικοί με θέση στελέχους είχαν υψηλότερo μέσο όρο στην υποκλίμακα της Ψυχικής Ανθεκτικότητας Νομοθετικό Πλαίσιο σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς χωρίς θέση ευθύνης. Παράλληλα, εντοπίστηκαν σημαντικές θετικές συσχετίσεις μεταξύ της παρουσίας του Νοήματος στη Ζωή και των υποκλιμάκων της Ψυχικής Ανθεκτικότητας Αξίες και Πεποιθήσεις, Νομοθετικό Πλαίσιο και Συναισθηματική / Συμπεριφορική Επάρκεια, ενώ σχετικά με την αναζήτηση του Νοήματος στη Ζωή βρέθηκαν σημαντικές συσχετίσεις με τις Αξίες και Πεποιθήσεις, το Νομοθετικό Πλαίσιο, τις Σχέσεις Εντός σχολικού Πλαισίου και τη Σωματική Ευεξία. Ακόμη, το μέγεθος της σχολικής μονάδας συσχετίστηκε αρνητικά με τις Σχέσεις Εκτός Σχολικού Πλαισίου, όπως και η βαθμίδα υπηρεσίας με τις Αξίες και Πεποιθήσεις, με τις Σχέσεις Εντός Σχολικού Πλαισίου και με τη Σωματική Ευεξία. Επιπρόσθετα, το Νόημα στη Ζωή λειτούργησε ως δείκτης πρόβλεψης για κάποιες από τις διαστάσεις της Ψυχικής Ανθεκτικότητας και δη η παρουσία και η αναζήτηση του Νοήματος στη Ζωή αποτέλεσαν σημαντικούς προβλεπτικούς παράγοντες αυτών. Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας μπορεί να έχουν πρακτικές εφαρμογές στην εκπαίδευση και την εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία. |
Keywords: | Διοίκηση στην εκπαίδευση Σχολική ψυχολογία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
StafylidisSavvasMsc2024.pdf | 811.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License