Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31132
Author: Σιώντα, Νικολέτα
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
Alternative Titles: Primary education teachers΄ views on school violence: analysis of their self-efficacy and its correlation with their professional development
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των απόψεων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αφορά τα περιστατικά εκφοβισμού που λαμβάνουν χώρα στο Δημοτικό Σχολείο. Παράλληλα, εξετάζει το επίπεδο της αυτοεπάρκειας των εκπαιδευτικών ως προς τη διαχείριση και την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, αλλά και τον εξέχοντα ρόλο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύονται οι διαφορετικές μορφές σχολικής βίας. Επίσης, διερευνώνται οι παράγοντες που ενδέχεται να οδηγήσουν στην εμφάνιση βίας στο σχολικό περιβάλλον, όπως χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή, η επιρροή οικογενειακών παραγόντων κ.α. Επιπλέον, αναλύονται οι επιπτώσεις της σχολικής βίας, και προτείνονται τεχνικές διαχείρισης και τρόποι αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Μάϊου-Ιουνίου 2024 σε Δημοτικά σχολεία του νομού Πέλλας και αφορούσε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων ήταν η ποιοτική, και περιελάβανε τη διεξαγωγή ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 9 εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής. Σκοπός της έρευνας κατέστη η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, η διερεύνηση του βαθμού αυτοεπάρκειας τους σχετικά με τα παραπάνω, αλλά και του πως η αυτοεπάρκεια επηρεάζεται από το επίπεδο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική διαχείριση της βίας, καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης της αυτοεπάρκειας τους. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζονται οι ανάγκες για ανάπτυξη στενής συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και για αυξημένη παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού (όπως ψυχολόγοι) στο Δημοτικό σχολείο, με υποστηρικτικό ρόλο τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Keywords: Σχολική βία
Σχολικός εκφοβισμός
αυτοεπάρκεια
ακαδημαϊκή ανάπτυξη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SiontaNikoletaMsc2024.pdf718.41 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons