Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31083
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤσανασίδης Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜαυρομουστακίδης, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2024-08-27T12:24:23Z-
dc.date.available2024-08-27T12:24:23Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31083-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.el
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.el
dc.description.abstractΤο παρόν ερευνητικό υλικό αποτελεί μία προσωπική έρευνα και εργασία και αποσκοπεί στο να υποστηριχθεί και να κατανοηθεί όσο το δυνατόν πληρέστερα το Πτυχιακό μου Ρεσιτάλ, το οποίο και βασίστηκε στις μουσικές καταγραφές ανθρώπων της πρώτης γενιάς που ήρθαν από τον Πόντο, μετά το 1919. Το αρχείο αυτό, το οποίο κράτησε και επιμελήθηκε αρχικά η ερευνήτρια, μουσικολόγος και λαογράφος Μέλπω Μερλιέ αποτέλεσε την βασική πηγή πληροφορίας και ερεθισμάτων που είχα, έτσι ώστε να προσπαθήσω να φέρω ορισμένους μουσικούς σκοπούς και μελωδίες του τότε (λαμβάνοντας υπόψιν και τις όποιες κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες επικρατούσαν την εποχή εκείνη) στο σήμερα, να τους επανεκτελέσω και να τους αναλύσω εντός ακαδημαϊκών και μουσικολογικών παράλληλα πλαισίων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσους βοήθησαν λίγο ή πολύ στο εγχείρημα αυτό, το οποίο πραγματικά θεωρώ πως αποτελεί μία αξιόλογη προσπάθεια ταξινόμησης και ανάλυσης (ιστορικής, μουσικολογικής και λαογραφικής) έστω και ενός μικρού μέρους του πολύτιμου αυτού αρχειακού υλικού της Μέλπως Μερλιέ. Σκοπός όλης αυτής της προσπάθειας δεν ήταν η μίμηση ή η στείρα αποστήθιση και επανεκτέλεση των μελωδιών αυτών που καταγράφηκαν στα πλαίσια της παρούσης εργασίας, αλλά η μεταφορά τους στο σήμερα, με τις ανάγκες και τα βιώματα (όποια και αν είναι αυτά) τα οποία υπάρχουν. Αυτό προϋποθέτει φυσικά την αναπροσαρμογή και την αναδιαμόρφωση τους, όχι εξ’ ολοκλήρου, αλλά κατά περιπτώσεις σε μεγάλο θα λέγαμε βαθμό. Έτσι λοιπόν, είναι απολύτως κατανοητό πως το προσωπικό στοιχείο, το αισθητήριο, αλλά και η δημιουργική-συνθετική διάθεση είναι χαρακτηριστικά τα οποία δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το όλο εγχείρημα. Τέλος, με απόλυτο σεβασμό σε όλο αυτό το πολύτιμο αρχειακό υλικό, αλλά και στα πρόσωπα τα οποία το δημιούργησαν και το συντήρησαν, θεωρώ πως η εν λόγω εργασία σε όλο της το φάσμα (ταξινόμηση, ανάλυση, επανεκτέλεση) αποτελεί μία αξιόλογη προσπάθεια, της οποίας ο στόχος δεν είναι απλά και μόνο η εξυπηρέτηση κάποιων ακαδημαϊκών υποχρεώσεων ή πανεπιστημιακών σκοπών, άλλα η αναζωογόνηση και η προβολή ενός υλικού το οποίο μπορεί ακόμα και στις μέρες μας να ανθίσει και να αναδυθεί, προκειμένου να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν περισσότεροι την υπόσταση και την αξία του.el
dc.format.extent108el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚαταγραφέςel
dc.subjectΕπανεκτελέσειςel
dc.subjectΈρευναel
dc.subjectΛαογραφίαel
dc.subjectΑνάλυσηel
dc.title94 Χρόνια Μέλπω Μερλιέ...el
dc.typeBachelor's Degree Paperen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΠατρώνας, Γεώργιοςel
dc.contributor.committeememberΠασόπουλος, Σταμάτης-
dc.contributor.committeememberΤσακηρίδου, Νατάσαel
dc.contributor.committeememberΑτζακάς, Θύμιοςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MavromoustakidisVasileiosMsa21047.pdf94 Years Melpo Merlie Project8.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons