Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30989
Author: | Τσαρτσάλης, Επαμεινώνδας - Χρήστος |
Title: | Η ψηφιακή ασφάλεια στα ελληνικά δημοτικά σχολεία |
Date Issued: | 2024 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού |
Supervisor: | Μποζίνης, Αθανάσιος |
Abstract: | Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών που επιμορφώνονται σε νέες ψηφιακές δεξιότητες, ώστε αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη χρήση Νέων τεχνολογιών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον ψηφιακό εγγραμματισμό αυτών, την προαγωγή της καλής χρήσης των ΤΠΕ και της ενίσχυση της ψηφιακής ασφάλειας στα σχολεία. Όπως ήταν λογικό, η νέα ψηφιακή εποχή σε συνδυασμό με την επέλαση της πανδημίας προκάλεσαν πολλούς προβληματισμούς, οι οποίοι όλο και περισσότερο αποτελούν θέματα προς συζήτηση. Η παρούσα εργασία στοχεύει στην καταγραφή και ανάλυση απόψεων εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης για την ψηφιακή ασφάλεια, τη χρήση των ΤΠΕ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και στον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών εκείνων που επηρεάζουν τις απόψεις αυτές. Πρόκειται για μια μελέτη ποσοτικής φύσης, στην οποία έλαβαν μέρος εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων της χώρας, με έμφαση στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα. Ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων ανήλθε σε 125 άτομα. Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο εξετάζει τις στάσεις και τις αντιλήψεις απέναντι στην ψηφιακή ασφάλεια και τις ψηφιακές δεξιότητες. Στο 1ο κεφάλαιο προσεγγίζεται το ζήτημα των ΤΠΕ. Το 2ο κεφάλαιο περιλαμβάνει την ψηφιακή ασφάλεια στα σχολεία. Το 3ο κεφάλαιο περιλαμβάνει τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και στον τρόπο που αυτές επηρεάζουν την ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών. Το 4ο κεφάλαιο αφορά στη μεθοδολογία της έρευνας, ενώ στο 5ο κεφάλαιο παρατίθενται τα αποτελέσματα της. Στο 6ο κεφάλαιο περιλαμβάνεται η συζήτηση και τα συμπεράσματα. Στο 7ο κεφάλαιο αναφέρονται τα οφέλη της έρευνας, οι περιορισμοί αλλά προτείνονται και μελλοντικές προεκτάσεις για το παρόν θέμα. Το αποτέλεσμα φανέρωσε πως οι εκπαιδευτικοί έχουν οριακά θετική στάση απέναντι στην ψηφιακή ασφάλεια και τις ψηφιακές δεξιότητες. Τέλος, παρατηρήθηκε μία σημαντική συσχέτιση των απόψεων για τις ψηφιακές δεξιότητες με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. |
Keywords: | ΤΠΕ Ψηφιακές δεξιότητες Cyber security Δάσκαλος Δημοτικό σχολείο |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. |
Rights: | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TsartsalisEpameinondasMsc2024.pdf | 862.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License