Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30673
Author: Αθανασίου, Μαρία
Title: Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών
Alternative Titles: Teaching science to students with disabilities in secondary education: Teacher’s preparedness and attitudes
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Σύμφωνα με όλες τις έρευνες που έχουνε γίνει η ετοιμότητα και οι στάσεις των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την ετοιμότητα και τις στάσεις 44 εκπαιδευτικών που διδάσκουν φυσικές επιστήμες στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση χρησιμοποιώντας το εργαλείο teaching science to students with disabilities (Norman et al.,1998). Τα αποτελέσματα δείχνουν κενά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και κάποιες αρνητικές στάσεις και πεποιθήσεις που μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο για την επιτυχημένη συμπερίληψη. Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Στην παρούσα έρευνα φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αισθάνονται κατάλληλα προετοιμασμένοι για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρόλα αυτά είναι πρόθυμοι να καταρτιστούν. Όπως προκύπτει από την έρευνα οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν για την πραγματοποίηση αλλαγών που πρέπει να πραγματοποιηθούν στην τάξη αλλά και στις μεθόδους διδασκαλίας προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η στάση τους ως προς τη συμπερίληψη εξετάζονται σε συνδυασμό με την κατάρτιση που έχουν στην ειδική αγωγή, τα χρόνια εμπειρίας τους στην εκπαίδευση καθώς και με τα χρόνια εμπειρίας τους στη ειδική αγωγή.
Keywords: Ετοιμότητα εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών
Στάσεις εκπαιδευτικών
Συμπερίληψη
Αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AthanasiouMariaMsc2024.pdf963.92 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons