Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30452
Author: Κούρτη, Βαϊα
Title: Υιοθέτηση πρακτικών διοικητικής λογιστικής στον τουριστικό κλάδο
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Καραγιώργος, Θεοφάνης
Abstract: Το επιχειρηματικό περιβάλλον στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό- κάθε ξενοδοχείο του κλάδου αντιμετωπίζει άμεσο και έμμεσο ανταγωνισμό από άλλα ξενοδοχεία. Το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον ωθεί τους διευθυντές των ξενοδοχείων να ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο στις προσδοκίες των πελατών τους για να εξασφαλίσουν την επιβίωση και την επιτυχία της επιχείρησης. Ένα κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα σε ένα ξενοδοχείο μπορεί να βοηθήσει τους διευθυντές να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των πελατών τους και να επιτύχουν τους οργανωτικούς στόχους Μια τόσο μεγάλη αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας συμβάλλει σημαντικά στην εθνική οικονομία, για παράδειγμα, με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την αύξηση του ΑΕΠ και των αόρατων εξαγωγών. Υποστηρίζεται ότι τα εµπειρικά στοιχεία που είναι διαθέσιµα στη µεταποιητική βιοµηχανία µπορεί να µην είναι εφαρµόσιµα στον ξενοδοχειακό κλάδο. οι διευθυντές μάρκετινγκ, σε σύγκριση με τους διευθυντές παραγωγής, στη μεταποιητική βιομηχανία αντιμετωπίζουν υψηλότερο επίπεδο αβεβαιότητας στην εργασία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, οι διευθυντές μάρκετινγκ καλούνται να αντιμετωπίσουν το εξωτερικό περιβάλλον, ιδίως τους πελάτες και τους ανταγωνιστές. Η φιλοξενία είναι μια γενική έννοια που αναφέρεται σε ένα τμήμα της βιομηχανίας υπηρεσιών που περιλαμβάνει ξενοδοχεία, εστιατόρια, ψυχαγωγία, αθλητικές εκδηλώσεις, κρουαζιέρες και άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό. Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι απαραίτητος όχι μόνο για τις κοινωνίες στο σύνολό τους, αλλά και για την οικονομία μιας χώρας, καθώς και για τους πελάτες και τους εργαζόμενους. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να ανταγωνίζονται και να προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτό το ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον χρησιμοποιώντας διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς διαμεσολαβητές, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ενοικίασης κατοικιών από ομοτίμους και των ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων με υπηρεσίες. Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές και ανακατατάξεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Οι νέες προκλήσεις καθώς και οι νέες ευκαιρίες καθιστούν τον κλάδο της φιλοξενίας ελκυστικό. Οι νέες τάσεις που έχουν αναδιαμορφώσει τον κλάδο της φιλοξενίας, ιδίως στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είναι όπως οι εικονικές κοινότητες με τις οποίες τα κοινωνικά δίκτυα είχαν βαθύτατο αντίκτυπο στους πελάτες- η οικονομία διαμοιρασμού όπως η Airbnb αποτελεί σημαντική αναστάτωση στον ξενοδοχειακό κλάδο- και τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία. Αυτές είναι μερικές νέες τάσεις μεταξύ πολλών άλλων που έχουν αντίκτυπο στον ξενοδοχειακό κλάδο και καθιστούν το ανταγωνιστικό τοπίο ακόμη πιο σκληρό από ποτέ.
Keywords: Τουρισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KourtiVaiaMsc2024.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons