Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30263
Author: Μέμτσα, Μιχαέλα
Title: Η χρήση της τεχνολογίας επαυξημένης (AR) και εικονικής (VR) πραγματικότητας στο marketing και οι συνέπειες στην επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων.
Date Issued: 2024
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Τζώρτζη, Βιργινία
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην χρήσης της τεχνολογίας επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στα ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων που ανακύπτουν. Η σχετική ανάλυση, παρατίθεται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται η υπάρχουσα τεχνολογία και η αλληλεπίδρασή της με πρακτικές marketing. Με στόχο την ανάδειξη του πραγματικού αντικτύπου στο marketing, παρατίθενται παραδείγματα από επιτυχημένες εφαρμογές της τεχνολογία AR/VR στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αναλύεται η καινοτόμα στρατηγική διαφόρων επιχειρήσεων αναδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της καθηλωτικής αφήγησης στην προσέλκυση του καταναλωτικού κοινού. Επιπλέον γίνεται μνεία στα εξαρτήματα και το λογισμικό που απαιτούνται για την απεικόνιση προϊόντων και υπηρεσιών, τις μοναδικές προκλήσεις που συνεπάγεται η χρήση τους αλλά και στα οφέλη που απολαμβάνουν οι καταναλωτές βιώνοντας τέτοιου είδους καθηλωτικές εμπειρίες. Σε επόμενο κεφάλαιο η παρούσα διπλωματική διερευνά τη διασύνδεση των τεχνολογιών AR/VR και του metaverse, όπου γίνεται εισαγωγή στο όραμα του εικονικού αυτού κόσμου, τα χαρακτηριστικά του και τις δυνατότητες που θα έχει. Ακολουθεί η διερεύνηση των επιμέρους τεχνολογιών που είναι απαραίτητες για την λειτουργία του, με έμφαση στις εφαρμογές της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και αναλύεται η εφαρμογή του marketing στα πλαίσια ενός εικονικού διαδραστικού κόσμου. Τέλος, στο επίκεντρο της ανάλυσης του τελευταίου κεφαλαίου βρίσκεται ο ρόλος των προσωπικών δεδομένων στην τεχνολογία της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, με έμφαση στους τύπους των δεδομένων που επεξεργάζονται και μοιράζονται οι εφαρμογές AR/VR. Εξετάζονται σε βάθος οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και ασφάλειας των χρηστών, καταδεικνύονται τα κενά διασφάλισης του απορρήτου από διάφορες τεχνολογικές εταιρείες και προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης αυτών.
Keywords: Επαυξημένη Πραγματικότητα
Εικονική Πραγματικότητα
Augmented Reality (AR)
Virtual Reality (VR)
Marketing
Personal data
Προσωπικά δεδομένα
Metaverse
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Πληροφορική (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MemtsaMichaelaMsc2024.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons