Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30232
Author: Αποστολίδου, Βασιλική
Title: Ο ρόλος της αποτελεσματικής ηγεσίας στην παρακίνηση και στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση της Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Abstract: Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως θέμα μελέτης τον ρόλο της αποτελεσματικής ηγεσίας στην παρακίνηση και στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μέσω της θεωρητικής προσέγγισης, μελετήθηκε η εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και η έννοια της παρακίνησης στους εκπαιδευτικούς αυτούς. Ταυτόχρονα, διερευνάται εκτενέστερα η έννοια της ηγεσίας, όπου αναλύονται τα στυλ ηγεσίας, η εκπαιδευτική, η αποτελεσματική ηγεσία και οι επιτυχημένοι διευθυντές. Η θεωρητική προσέγγιση της παρούσας διπλωματικής ολοκληρώνεται με την σύνδεση της ηγεσίας με την εργασιακή ικανοποίηση. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στα στυλ ηγεσίας και την εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων σε γενικό επίπεδο. Έπειτα, παρουσιάζονται τα στυλ ηγεσίας και η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, με αναφορά στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά την ερευνητική προσέγγιση του παρόντος θέματος, χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογία έρευνας με βάση την ποσοτική ανάλυση δεδομένων με τη μέθοδο ερωτηματολογίων, το οποίο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό, διερευνήθηκε η επίδραση της αποτελεσματικής ηγεσίας, στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην επαγγελματική τους ικανοποίηση. Αυτό που διαπιστώθηκε ήταν ότι η αποτελεσματική ηγεσία εξαρτάται άμεσα από την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, η οποία ενεργοποιείται θετικά με την παρακίνηση των ίδιων. Άρα, η αποτελεσματική ηγεσία είναι αλληλένδετη με την παρακίνηση και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Τέλος, παρουσιάζονται η συζήτηση από την ολοκλήρωση μελέτης και διερεύνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Ταυτόχρονα, γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα και στη βιβλιογραφική ανασκόπηση που χρησιμοποιήθηκε
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ApostolidouVasilikiMsc2024.pdf832.93 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons