Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30215
Author: Χατζηανδρέου, Μαριάνθη
Title: Στρατηγικές αντιμετώπισης του αυξημένου κόστους λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Alternative Titles: Strategies to overcome increased operating costs of small and medium-sized businesses
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αποτελούν έναν από τους κυριότερους πυλώνες της ευρωπαϊκής και εγχώριας οικονομίας και συνεπώς, οι στρατηγικές που υιοθετούν για τη διαμόρφωση της δραστηριότητάς τους είναι εξίσου θεμελιώδεις. Τα τελευταία έτη οι ΜΜΕ αντιμετωπίζουν ισχυρές πιέσεις λόγω της γενικευμένης αύξησης του κόστους λειτουργίας, καθιστώντας την ύπαρξη αποτελεσματικών στρατηγικών καίριας σημασίας. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στη μελέτη των βασικών επιλογών στρατηγικής των μικρομεσαίων οντοτήτων και της πιθανής μεταβολής αυτών εξαιτίας των πρόσφατων κοστολογικών αυξήσεων. Μέσω της εμπειρικής έρευνας, που διεξήχθη με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου σε 34 επιχειρήσεις με έδρα την Ελλάδα, διαπιστώθηκαν στρατηγικές θέσεις αντιμετώπισης του παρατηρούμενου κόστους λειτουργίας, με κύριες την απορρόφηση αυτού εις βάρος των περιθωρίων κέρδους και τη μεταβολή των τρεχουσών στρατηγικών κατεύθυνσης και ανταγωνισμού. Ανάγκη αλλαγής διακρίνεται κυρίως στις ΜΜΕ που ακολουθούν ανταγωνιστικές στρατηγικές «επιχειρησιακής τελειότητας», «ηγεσίας κόστους», «διαφοροποίησης» και «επιχειρηματικού οικοσυστήματος», ενώ ικανοποίηση παρατηρείται από εκείνες που έχουν υιοθετήσει «οικειότητα με τον πελάτη». Οι λοιπές προτάσεις αντιμετώπισης, που υποδείχθηκαν από τις ίδιες τις ΜΜΕ, παρουσίασαν ποικιλία και μακροπρόθεσμα ωφέλιμο χαρακτήρα. Σε γενικό πλαίσιο, οι ΜΜΕ της έρευνας δηλώνουν έλλειψη προτεραιότητας και τακτικότητας του στρατηγικού σχεδιασμού, υιοθέτηση στρατηγικών ανάπτυξης, μείγμα ή εναλλαγή ανταγωνιστικών στρατηγικών και στρατηγική διαμόρφωση βάσει των ευκαιριών του περιβάλλοντος.
Keywords: Στρατηγική
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
ΜΜΕ
Στρατηγικός σχεδιασμός ΜΜΕ
Στρατηγικό μάνατζμεντ ΜΜΕ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziandreouMarianthiMsc2024.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons