Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29703
Author: Κουτρουμπή, Σταματίνα
Title: Η χρήση της μεταφοράς στην διαφήμιση.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η παρούσα εργασία δημιουργήθηκε, έχοντας ως στόχο την εξέταση της χρήσης οπτικών μεταφορών, καθώς και της επιρροής που μπορεί να έχουν οι διαφορετικές επιλογές χρωμάτων, που δύναται να αξιοποιηθούν, κατά την σχεδίαση διαφημίσεων. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε σύγκριση, μεταξύ έντονων θερμών χρωμάτων υψηλής αντίθεσης και ήπιων ψυχρών χρωμάτων χαμηλής αντίθεσης. Έπειτα από την δημιουργία τεσσάρων διαφημιστικών εικόνων, οι οποίες αντιπροσώπευαν κάθε έναν εναλλακτικό συνδυασμό των ανωτέρω παραμέτρων και την συλλογή δεδομένων μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, έγινε χρήση της μεθόδου Manova, για την ανάλυση των δεδομένων και την εμφάνιση ευρημάτων. Αποδείχθηκε, ότι η χρήση οπτικών μεταφορών, επηρεάζει: την σχεδιαστική προσέγγιση, την ύπαρξη καλλιτεχνικής διαφοροποίησης, την διαφοροποίηση της διαφήμισης από την πραγματικότητα, τον χαρακτηρισμό της ως απλή ή περίτεχνη, κατανοητή ή δυσνόητη, καινοτόμα ή μη, την πιθανότητα να αποτελεί σύνθεση δύο άλλων εικόνων, την αισθητική ικανοποίηση που δύναται να προκαλέσει, την ενεργοποίηση των αισθήσεων των θεατών της, την διέγερση τους, την προσέλκυση ευχαρίστησης, θετικής στάσης προς την διαφήμιση και ευνοϊκής εικόνας για το διαφημιζόμενο προϊόν. Από την άλλη πλευρά, η επιλογή των χρωμάτων διαπιστώθηκε ότι έχει αντίκτυπο: στην ύπαρξη ομοιομορφίας στην διαφημιστική εικόνα, στη προσέλκυση αισθητικής ικανοποίησης, στην διέγερση των θεατών της, και στην ενεργοποίηση των αισθήσεων τους. Επιπροσθέτως, συμπεραίνεται ότι ο συνδυασμός των μεταβλητών, που προσδιορίζουν την ύπαρξη οπτικής μεταφοράς και την χρωματική επιλογή που καθορίστηκε, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εξαιτίας των αλληλεπιδράσεων που εμφανίζονται, δύναται να προκύψουν διαφορετικά αποτελέσματα, από αυτά που επιδιώκεται.
Keywords: Χρώμα
Ανάλυση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutroumpiStamatina Msc2023.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons