Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29579
Author: Γεωργάκη, Φοίβη
Title: Οι εταιρείες νικητές της εποχής του covid-19
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Ταμπακούδης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει και εξηγεί το θετικό αντίκτυπο που δημιούργησε η πανδημία, όσον αφορά στο θέμα των επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκό και μη επίπεδο. Αρχικά, έχει πραγματοποιηθεί μια θεωρητική ανάλυση της πανδημίας και το πώς επηρέασε παγκόσμια την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και γενικότερα τον τρόπο ζωής. Στη συνέχεια, επιχειρείται αναφορά στο κομμάτι των επιχειρήσεων και στο πώς επηρεάστηκε η τεχνολογία, η ηλεκτρονική εκπαίδευση, τα e-shop και άλλοι τομείς που επέφεραν τεράστια έσοδα και άλλαξαν αρκετά δεδομένα στο ισχύον καθεστώς της παγκόσμιας αγορά. Άλλο ένα σημαντικό τμήμα της παρούσας διπλωματικής αποτελεί η Κίνα, ως αφετηρία στην εξάπλωση της πανδημίας, αλλά και ως χώρα όπου πραγματοποιήθηκαν τεράστιες αλλαγές, τόσο στην αγορά της, όσο και στον τρόπο διαβίωσης. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Gross domestic product ή GDP) για μερικές από τις μεγαλύτερες χώρες ανά τον κόσμο κατά το διάστημα της πανδημίας, όπου η αλλαγή στην οικονομία είναι αξιοσημείωτη. Καθώς η παγκόσμια αγορά τροποποιήθηκε λόγω της πανδημίας, πολλές εταιρείες έπρεπε να συμβιβαστούν με τα νέα δεδομένα, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την πορεία τους στον εκάστοτε τομέα με σχετική επιτυχία. Έτσι, προκειμένου να έτσι γίνει αντιληπτή η επιτυχημένη αλλαγή πολιτικής στα νέα δεδομένα με σκοπό φυσικά αν όχι την αύξηση, τότε τη διατήρηση του μεριδίου της αγοράς, αναλύονται τέσσερεις παγκόσμιες κερδοφόρες εταιρείες εν μέσω κορονοϊού. Εταιρίες όπως η Zoom, η Pfizer, η Amazon και η Microsoft. Εταιρίες οι οποίες προκειμένου να μπορέσουν να παραμείνουν στην παγκόσμια αγορά και να συνεχίσουν να έχουν ένα μεγάλο μερίδιο, αναγκάστηκαν να μεταβάλουν τους στρατηγικούς τους στόχους και τον τρόπο λειτουργίας τους. Από τα δεδομένα της παρακάτω μελέτης διαπιστώθηκαν ότι και οι τέσσερεις εταιρείες προσάρμοσαν αρκετά γρήγορα τις στρατηγικές τους αντιδρώντας άμεσα στα νέα δεδομένα της αγοράς, αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις, με αποτέλεσμα να αυξήσουν και να προστατέψουν την κερδοφορία τους. Εν συνεχεία, προκειμένου να προσδιορισθεί λεπτομερώς η επιρροή που είχε η πανδημία στο οικονομικό κομμάτι των εταιρειών, αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις στο χρονικό διάστημα 2019-2022. Σε όλη τη διάρκεια του παρόντος πονήματος δίνεται βάση στα έσοδα, στα κεφάλαια, στον ενεργητικό και παθητικό ισολογισμό, στα χρέη, στις διάφορες υποχρεώσεις που υπάρχουν σε μία εταιρία, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ορθό πόρισμα για τις παραπάνω εταιρείες. Εν κατακλείδι, δημιουργούνται συμπεράσματα και σκέψεις για το πώς οι τέσσερεις εταιρείες κατάφεραν να υπερκεράσουν όλες τις προκλήσεις στο διάστημα της πανδημίας, και να κατέχουν μέχρι και σήμερα την ηγετική τους θέση στην παγκόσμια αγορά.
Keywords: Amazon
Pfizer
Zoom
Microsoft
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgakiFoiviMsc2023.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons