Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαρβαρίγου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΕρμείδου, Βιολέτταel
dc.date.accessioned2023-10-10T05:51:40Z-
dc.date.available2023-10-10T05:51:40Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29472-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να ερευνήσει την επίδραση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου στη μουσική εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και ειδικότερα στο μάθημα της «Θεωρίας της Μουσικής». Η προτεινόμενη μελέτη αφορά στο σχεδιασμό μιας παρέμβασης με πυρήνα την αλληλοδιδακτική μέθοδο και στη διερεύνηση της επίδρασής της στην κατανόηση του διδακτικού περιεχομένου των μαθημάτων της Θεωρίας της Μουσικής. Επίσης, στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τη στάση απέναντι στο μάθημα και τη μάθηση γενικότερα, τη μουσική αυτοπεποίθηση των μαθητών και την υπευθυνότητα - σεβασμό προς τους συμμαθητές τους. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 12 παιδιά, 8 αγόρια και 4 κορίτσια από 8 ως 12 ετών που παρακολούθησαν το μάθημα της «Θεωρίας της Μουσικής», Α’ έτος, στα πλαίσια ενός κοινοτικού προγράμματος της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τυπική διδασκαλία σε μη τυπικό περιβάλλον. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια συνεργατική έρευνα δράσης, η οποία περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός προγράμματος αλληλοδιδακτικής μεθόδου για τη διδασκαλία της θεωρίας της μουσικής, όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο του δασκάλου και του εκπαιδευόμενου εναλλάξ υπό τη συνεχή καθοδήγηση του δασκάλου. Το μοντέλο της αλληλοδιδακτικής πραγματοποιήθηκε στο στάδιο της επανάληψης της ύλης. Η παρέμβαση είχε διάρκεια 3 μήνες και περιλάμβανε 1 εβδομαδιαία συνάντηση μίας ώρας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η μαγνητοφώνηση για την καταγραφή συνομιλιών, στάσεων και αντιδράσεων και η προσωπική ημι-δομημένη συνέντευξη, όπου ο μαθητής μοιράστηκε τις εμπειρίες του απαντώντας στα ερευνητικά ερωτήματα. Από τα ευρήματα προέκυψε ότι η αλληλοδιδακτική μέθοδος είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο που λειτουργεί αποτελεσματικά για τους μαθητές ως προς τη κατανόηση του διδακτικού περιεχομένου ανεξαρτήτως αν ο μαθητής είναι σε ρόλο δασκάλου ή μαθητευόμενου. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι μπορεί να επηρεάσει τη στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα, αλλά και να συμβάλει στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας προς τη μετάδοση της γνώσης. Η παρούσα έρευνα κρίνει απαραίτητη την περαιτέρω μελέτη της αλληλοδιδακτικής μεθόδου για να διερευνήσει τη βελτίωση της μουσικής αυτοπεποίθησης και τα αποτελέσματά της σε βάθος χρόνου. Λέξεις Κλειδιά: Αλληλοδιδακτική, Συνεργατική μάθηση, Θεωρία της Μουσικής, Μουσική Παιδαγωγικήel
dc.format.extent91el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.titleΗ εφαρμογή και οι επιδράσεις της αλληλοδιδακτικής μεθόδου στο μάθημα Θεωρία της Μουσικής' σε μη τυπικό περιβάλλονel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ErmeidouViolettaMsc2023.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons