Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Σοφίαel
dc.contributor.authorΜατθαίου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2023-09-28T11:00:24Z-
dc.date.available2023-09-28T11:00:24Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29406-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΟι συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής πραγματικότητας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού αναδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικός για τη διαχείρισή τους. Ειδικότερα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον μάθησης δεν μπορεί να είναι πλέον παθητικός και εκτελεστικός σύμφωνα με τις παραδοσιακές αντιλήψεις του ρόλου του. Αντίθετα, ο σύγχρονος εκπαιδευτικός καλείται να ενσαρκώσει έναν πιο παιδαγωγικό, μετασχηματιστικό και ερευνητικό ρόλο, προκειμένου να είναι εφικτή κάθε προσπάθεια αναδόμησης του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός οφείλει να κατέχει εξειδικευμένες γνώσεις, επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες, καθώς και ικανότητες διαχείρισης συγκρούσεων. Για τους παραπάνω λόγους, η διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαχείρισή τους αποτέλεσαν επίκεντρο της παρούσας εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του ερωτηματολογίου, ως ερευνητικού εργαλείου, πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των συχνότερων τρόπων διαχείρισης συγκρούσεων από 140 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των ίδιων και της ενδεχόμενης επίδρασης των αντιλήψεών τους για τον γενικό τους ρόλο σε αυτήν. Στη συνέχεια, εξετάστηκε η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τις συγκρούσεις, καθώς και στις αντιλήψεις που διαμορφώνουν για τον ρόλο τους. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν συχνότερα ως τρόπους διαχείρισης συγκρούσεων τον συμβιβασμό και τη συνεργασία και αναδείχθηκαν οι αντιλήψεις για τον γενικό τους ρόλο (παραδοσιακό ή παιδαγωγικό) με τις οποίες συμφωνούν σε μεγαλύτερο βαθμό. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους και των τρόπων που αξιοποιούν προκειμένου να διαχειριστούν τις συγκρούσεις των μαθητών. Αναλυτικότερα, εντοπίστηκε πως εκπαιδευτικοί, που συμφωνούν με πιο παραδοσιακές αντιλήψεις ως προς τον εκπαιδευτικό ρόλο, δεν υποχωρούν σε μια σύγκρουση. Από την άλλη, εκπαιδευτικοί, που συμφωνούν με αντιλήψεις οι οποίες διαμορφώνουν έναν πιο σύγχρονο και παιδαγωγικό ρόλο, τείνουν να αξιοποιούν τον συμβιβασμό και τη συνεργασία, ενώ δεν συνηθίζουν να αποφεύγουν μια σύγκρουση ή να τη διαχειρίζονται επιβάλλοντας την άποψή τους. Τέλος, εξετάστηκαν πιθανές συσχετίσεις των δημογραφικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών με τους διάφορους τρόπους διαχείρισης συγκρούσεων, καθώς και με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον ρόλο τους και προέκυψαν αξιόλογα αποτελέσματα.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΣυγκρούσειςel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΤρόποι διαχείρισης συγκρούσεωνel
dc.subjectΡόλος εκπαιδευτικούel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΣυγκρούσεις μεταξύ μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαχείρισή τους.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MatthaiouAikateriniMsc2023.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.