Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29397
Author: Μπαρτζώκα, Ελευθερία
Title: Η καθοδήγηση γνώμης και οι παρακοινωνικές σχέσεις στο μάρκετινγκ επιρροής: ο αντίκτυπος στην πρόθεση αγοράς των καταναλωτών.
Alternative Titles: Opinion leadership and parasocial relationships in influencer marketing: the impact on consumers' purchase intention.
Date Issued: 2023
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η δημοφιλία της χρήσης των πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Αυτό έχει ωθήσει τις επιχειρήσεις να στραφούν σε αυτές τις πλατφόρμες για λόγους μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ επιρροής, λοιπόν, έχει αναδυθεί ως εξέχουσα στρατηγική μάρκετινγκ για επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Το μάρκετινγκ επιρροής αφορά την επί πληρωμή συνεργασία των επιχειρήσεων με άτομα επιρροής με στόχο την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ανάρτησης σχετικού περιεχομένου. Βασίζεται στην σχέση που τα άτομα επιρροής χτίζουν με τους ακολούθους τους. Μία από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες δραστηριοποίησης των ατόμων επιρροής είναι το Instagram. Μεταξύ άλλων, δύο έννοιες που έρχονται στο προσκήνιο από την υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με αυτή την στρατηγική μάρκετινγκ είναι η καθοδήγηση γνώμης και οι παρακοινωνικές σχέσεις και η επίδρασή τους στην πρόθεση αγοράς. Στην έρευνα αυτής της διπλωματικής εργασίας συμμετείχαν 143 άτομα που έχουν ενεργό λογαριασμό στο Instagram και ακολουθούν τουλάχιστον ένα άτομο επιρροής. Ο στόχος της έρευνας είναι να διερευνηθεί η δυναμική της καθοδήγησης γνώμης και των παρακοινωνικών σχέσεων στην πρόθεση αγοράς των καταναλωτών αλλά και να γίνει η μεταξύ τους σύγκριση σε ένα προβλεπτικό μοντέλο. Τα αποτελέσματα της μελέτης σε δείγμα 143 συμμετεχόντων επιβεβαιώνουν την ισχυρή, θετική συσχέτιση μεταξύ των δύο ανεξάρτητων μεταβλητών -καθοδήγηση γνώμης και παρακοινωνικές σχέσεις- με την εξαρτημένη μεταβλητή- πρόθεση αγοράς. Επίσης, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι παρακοινωνικές σχέσεις αποτελούν σημαντικότερο προβλεπτικό παράγοντα για την πρόθεση αγοράς στο πλαίσιο του μάρκετινγκ επιρροής. Τέλος, εξάγεται και το επιμέρους συμπέρασμα ότι ο χρόνος που οι ακόλουθοι αφιερώνουν στην παρακολούθηση του περιεχομένου των ατόμων επιρροής έχει αντίκτυπο στην πρόθεση αγοράς.
Keywords: Μάρκετινγκ επιρροής
Άτομο επιρροής
Καθοδήγηση γνώμης
Παρακοινωνικές σχέσεις
Πρόθεση αγοράς
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BartzokaEleftheriaMsc2023.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons