Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29362
Author: Κυριακίδης, Νικόλαος
Title: Διδασκαλία ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε μαθητευόμενους με νοητική αναπηρία στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της πολυεπίπεδης μάθησης
Alternative Titles: Teaching electrical circuits to students with intellectual disabilities in post-secondary education through multilevel learning
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η επιτυχία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος χωρίς αποκλεισμούς για τους μαθητές με αναπηρία εξαρτάται από τη συστηματική εφαρμογή αποτελεσματικών διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών διδασκαλίας. Το ζήτημα της διαφοροποίησης της διδασκαλίας έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια τη διεθνή προσοχή. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διδάξουν το μάθημα με ποικίλους τρόπους, ώστε να γίνει αντιληπτό και κατανοητό. Η πολυεπίπεδη μάθηση ως μορφή διαφοροποιημένης διδασκαλίας παρέχει, σε όλους τους μαθητές μιας τάξης, πρόσβαση και συμμετοχή στη μάθηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα της πολυεπίπεδης μάθησης στη διδασκαλία μαθημάτων που σχετίζονται άμεσα με ηλεκτρικά κυκλώματα. Ως παράγοντες αποτελεσματικότητας εξετάζονται η θετική στάση και η ικανοποίηση των συμμετεχόντων για τα ηλεκτρικά κυκλώματα, η πρόθεση για περαιτέρω ενασχόληση με τα ηλεκτρικά κυκλώματα και η πρόθεση για ενδεχόμενη εργασία που να σχετίζεται με την επιστήμη. Η ερευνητική στρατηγική που ακολουθήθηκε είναι πιλοτική παρεμβατική έρευνα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 7 καταρτιζόμενοι με νοητική αναπηρία, 21-32 ετών, οι οποίοι φοιτούν σε δομή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο στάδια, τα οποία υλοποιήθηκαν στη δομή όπου φοιτούσαν οι 7 συμμετέχοντες. Το πρώτο στάδιο περιελάμβανε την εκπαιδευτική παρέμβαση, όπου οι μαθητές, αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, διδάχθηκαν βασικές αρχές για τη λειτουργία των ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Η πρώτη ομάδα διδάχθηκε μέσα από εισήγηση, ενώ η δεύτερη διδάχθηκε με πειραματική διαδικασία. Η συλλογή των δεδομένων για την ανάδειξη των αποτελεσμάτων έγινε μέσω ερωτήσεων στο δεύτερο στάδιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με την αποτελεσματικότητα της πολυεπίπεδης μάθησης ως μορφή διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Η έρευνα κατέγραψε: a) Θετικότερη στάση από την ομάδα που διδάχθηκε με πειραματική διαδικασία όσον αφορά την έννοια της επιστήμης b) Υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης από την ομάδα που διδάχθηκε με εισήγηση όσον αφορά τα ηλεκτρικά κυκλώματα c) Θετικότερη στάση από την ομάδα που διδάχθηκε με πειραματική διαδικασία, για τα ηλεκτρικά κυκλώματα d) Υψηλότερο βαθμό όσον αφορά την πρόθεση, από την ομάδα που διδάχθηκε με πειραματική διαδικασία για τα ηλεκτρικά κυκλώματα
Keywords: Πολυεπίπεδη μάθηση
Νοητική αναπηρία
Ηλεκτρικά κυκλώματα
Εκπαιδευτική παρέμβαση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KyriakidisNikolaosMsc2023.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons