Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαρσάμης, Παναγιώτηςel
dc.contributor.authorΑυγουστόπουλος, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2023-08-21T08:21:13Z-
dc.date.available2023-08-21T08:21:13Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29243-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην αξία της χρήσης μιας κινηματογραφικής ταινίας ως εκπαιδευτικό μέσο, πάντα σε συνάρτηση με το εκπαιδευτικό υλικό και αντικείμενο ως προς τη θεματολογία. Οι λίγες ποσοτικές μελέτες που διερευνούν την αναπηρία και τον κινηματογράφο επικεντρώνονται κυρίως στη συχνότητα εμφάνισης των ταινιών και στη συγκεκριμένη κατάσταση που απεικονίζεται. Η ταινία «Les Intouchables» έλαβε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, γεγονός που εκτόξευσε την δημοφιλία της το 2011, όμως θα μπορούσε άραγε να αποτελέσει μια πηγή για εκπαιδευτικούς στόχους, όπως την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την βαθύτερη κατανόηση και αντίληψη για τους ανθρώπους με κινητικές/σωματικές αναπηρίες; Για τον λόγο αυτό, το εγχείρημα της παρούσας διατριβής είναι να εξετάσει τον βαθμό στον οποίο η ταινία «Les Intouchables» δύναται να αποτελέσει γόνιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στα πλαίσια διδασκαλίας της αναπηρίας στην Έκφραση/Έκθεση της Β’ Λυκείου, καθώς και να ασκηθεί κριτική σε βάρους της ταινίας αναφορικά με την απεικόνιση της αναπηρίας, είτε μέσω της προϋπάρχουσας βιβλιογραφίας είτε μέσω της ποιοτικής έρευνας που περιλαμβάνεται. Το δείγμα των συμμετεχόντων ήταν συνολικά πέντε (5) μαθητών/τριών της Β’ Λυκείου που, μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων, παρέχουν τα ποιοτικά δεδομένα προς ανάλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάνουν λόγο για την αξιοσημείωτη ανταπόκριση των συμμετεχόντων του δείγματος και η παρούσα διατριβή οδηγείται στην εξαγωγή συμπερασμάτων, τα οποία συμπεριλαμβάνουν την επαλήθευση της υπόθεσής της, ότι δηλαδή η ταινία «Les Intouchables» παρέχει τις απαραίτητες ευκαιρίες και δυνατότητες καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της σε βάθος ευαισθητοποίησης για τους ανθρώπους με κινητικές/σωματικές αναπηρίες και ειδικότερα για την τετραπληγία. Η διατριβή κλείνει με την πρόταση για περαιτέρω έρευνα, σε περισσότερα περιβάλλοντα εκπαιδευτικών πλαισίων, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα να επαληθευτεί η καταλληλότητα της χρήσης της εν λόγω ταινίας, πάντα σε συνάρτηση με τους παραπάνω στόχους και υπό το πρίσμα της σχολικής παρέμβασης.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.titleΗ εκπαιδευτική αξία της ταινίας Les Intouchables για τους μαθητές της Β' Λυκείουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AvgoustopoulosPanagiotisMsc2023.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
AvgoustopoulosPanagiotisMsc2023extra1.rar129.97 MBRAR Compression FormatView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons