Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29158
Author: Καλαϊτζής, Σταύρος
Title: Διερεύνηση απόψεων διευθυντών σχετικά με την εφαρμογή της συμπεριληπτικής- ανθρωπιστικής ηγεσίας με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Το μοντέλο της συμπεριληπτικής-ανθρωπιστικής ηγεσίας, φιλοδοξεί να φέρει ριζοσπαστικές και καινοτόμες αλλαγές, τόσο στην διοίκηση των σχολικών μονάδων όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης προς τους μαθητές εκπαίδευσης, αναβαθμίζοντας τόσο το ρόλο των εκπαιδευτικών όσο και το ρόλο των μαθητών ενός σχολείου. Έρευνες στον εκπαιδευτικό χώρο έχουν αποδείξει, ότι η συμπεριληπτική-ανθρωπιστική ηγεσία συμβάλει στην καλύτερη διακυβέρνηση ενός σχολείου από ένα σχολικό ηγέτη, σε πιο ποιοτικές και ουσιαστικές σχέσεις ανάμεσα στο διευθυντή μιας σχολικής μονάδας, σε μαθητές γονείς και βοηθητικό προσωπικό και σε μια πιο βαθιά και ανθρωπιστική μόρφωση και κουλτούρα, αφού όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πλέον έχουν λόγο στη λήψη αποφάσεων για τα τεκταινόμενα της σχολικής μονάδας της περιοχής που ζουν. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η διερεύνηση των απόψεων διευθυντών σχετικά με την εφαρμογή της συμπεριληπτικής-ανθρωπιστικής ηγεσίας με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης, μέσα από την υλοποίηση μιας δομημένης συνέντευξης σε διευθυντές δημοτικών σχολείων. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε δείγμα 12 διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη χρήση της μεθόδου της συνέντευξης, η οποία αποτελείτο από 12 ερωτήσεις και βασίζονταν στο εγχειρίδιο της Συμπεριληπτικής-Ανθρωπιστικής Ηγεσίας Inclusive Leadership Handbook. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε λογισμικό excel και αποτυπώθηκαν με τη μορφή πινάκων και διαγραμμάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν, πως η πλειονότητα των σχολικών ηγετών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υιοθετούν το μοντέλο της συμπεριληπτικής-ανθρωπιστικής ηγεσίας στο σχολείο που υπηρετούν. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαίωσαν, πως η συμπεριληπτική-ανθρωπιστική ηγεσία σχετίζεται θετικά και επηρεάζεται από την ηλικία και τα χρόνια υπηρεσίας των σχολικών διευθυντών. Τα ευρήματα αυτά της έρευνας αποδεικνύουν, ότι η συμπεριληπτική-ανθρωπιστική ηγεσία αποτελεί το κυρίαρχο στυλ ηγεσίας των σχολείων που συμμετείχαν στην έρευνα. Επιπρόσθετα, η έρευνα αποδεικνύει, ότι οι ΤΠΕ επηρεάζουν θετικά το μοντέλο της συμπεριληπτικής-ανθρωπιστικής εκπαίδευσης και ηγεσίας, αφού οδηγούν στην επιτυχή συμπερίληψη εκπαιδευτικών και μαθητών.
Keywords: Συμπεριληπτική-Ανθρωπιστική Ηγεσία
ΤΠΕ
Διευθυντές
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KalaitzisStavrosMsc2023.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons