Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28903
Author: Χρυσίδης, Λάζαρος
Title: Ο ρόλος της επίδρασης του τρίτου ατόμου στη συμπεριφορά του καταναλωτή
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η παρακάτω εργασία με αντικείμενο την διερεύνηση της “Ύπαρξης του τρίτου προσώπου στον τομέα της διαφήμισης” εξετάζει την στάση που έχουν οι καταναλωτές απέναντι σε διάφορους τομείς της διαφήμισης. Αρχικά, η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την χρήση ενός ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 303 ατόμων, το οποίο απάντησε σε μια σειρά από ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την διαφήμιση. Στην συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία όπως η Exploratory Factor Analysis (EFA) προκειμένου να προσδιοριστεί ο αριθμός των παραγόντων που προκύπτουν από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα. Έπειτα η μέθοδος ανάλυσης paired t-test επιβεβαίωσε την ύπαρξη ή όχι του φαινομένου του τρίτου προσώπου στα ζεύγη των ερωτήσεων και τέλος μέσω της χρήσης της μεθόδου τμηματοποίησης k-means, προέκυψαν οι ομάδες που απαρτίζουν τους ερωτηθέντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν, ότι οι συμμετέχοντες κατηγοριοποίησαν τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου σε 3 παράγοντες. Το περιεχόμενο των παραγόντων αφορά ερωτήσεις που έχουν ως περιεχόμενο την επιρροή στο άτομο, το περιεχόμενο της διαφήμισης και τον σκεπτικισμό. Επίσης η επίδραση του τρίτου προσώπου επιβεβαιώνεται στο σύνολο των ερωτήσεων εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις. Τέλος, οι καταναλωτές ομαδοποιήθηκαν σε τέσσερις ομάδες για κάθε έναν από τους τρείς παράγοντες.
Keywords: Τρίτο πρόσωπο
Διαφήμιση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChrysidisLazarosMsc2023.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons