Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28871
Author: Λυσσαρίδου, Μαρίνα
Title: Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματική διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών στο πλαίσιο της σχολικής τάξης
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Νεοφώτιστος, Βασίλειος
Abstract: Αποτελεί διαχρονικό ζήτημα στον εκπαιδευτικό κόσμο, ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται συνεχώς να διαχειριστούν συμπεριφορές μαθητών που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Ακόμη, χρειάζεται να διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών με αυτό το ζήτημα, για να σχεδιαστούν αποτελεσματικά τα επιμορφωτικά προγράμματα. Η ανάγκη πραγματοποίησης της συγκεκριμένης έρευνας είναι επειδή συμπεριλαμβάνει ποικίλες μορφές προβληματικών συμπεριφορών μαθητών καθώς και η αύξουσα εμφάνιση τους στο πέρασμα των χρόνων. Επίσης, υπάρχει μειωμένος αριθμός από έρευνες, οι οποίες επικεντρώνονται στη διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε συνάρτηση αποκλειστικά με προβληματικές συμπεριφορές μαθητών. Η συγκεκριμένη μελέτη διερευνά τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνάρτηση με την αποτελεσματική διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών μέσα στη σχολική αίθουσα. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ποσοτική προσέγγιση κατά τη διαδικασία της έρευνας και για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με κλειστές ερωτήσεις, το οποίο ολοκλήρωσαν 120 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής αγωγής στην Ελλάδα. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με περιγραφική κι επαγωγική στατιστική. Τα αποτελέσματα σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών αποδείχνουν ότι, ενώ είναι αρκετά ικανοποιημένοι από τον τρόπο διαχείρισης προβληματικών συμπεριφορών των μαθητών, πιστεύουν πως είναι αναγκαία η επιμόρφωση τους, διότι δεν τους έχει βοηθήσει επαρκώς οι βασικές σπουδές τους σχετικά με αυτό. Όσον αφορά τα προβλήματα συμπεριφοράς, παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση των αποκρίσεων κυρίως στους μέσους όρους τόσο στις εσωτερικευμένες όσο και στις εξωτερικευμένες μορφές. Ειδικότερα, τα πιο συνήθη προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών μέσα στη σχολική αίθουσα, είναι η ομιλία χωρίς άδεια και η μη προσοχή κατά τη διάρκεια της παράδοσης. Αναφορικά, με τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, συνεπάγεται ότι τα αντικείμενα που επιθυμούν περισσότερο ιεραρχικά είναι η διαχείριση επιθετικότητας μαθητών, η διαχείριση σχολικής τάξης και η επικοινωνιακή διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί προτιμούν τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της επιμόρφωσης, με ελάχιστη διάρκεια και μεικτό μοντέλο μάθησης.
Keywords: Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς
Επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών
Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LyssaridouMarinaMsc2023.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons