Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28743
Author: Ναλμπάντη, Άννα
Title: Η ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές σε διάφορους τομείς της ζωής. Όπως είναι φυσικό και αναμενόμενο δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την εκπαίδευση. Η χρήση των ΤΠΕ έχει εισβάλει για τα καλά, στην εκπαίδευση και συνεχώς επιφέρει αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση μέσω της χρήσης καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της σύγχρονης εκπαίδευσης , τις τελευταίες δεκαετίες. Η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί μία νέα μορφή τέχνης και συγκαταλέγεται μεταξύ των καινοτόμων αυτών τεχνολογικών εργαλείων, τα οποία ενσωματώνουν δημιουργικά και γόνιμα τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση, με έμφαση την καλλιέργεια του πολυγραμματισμού και των σύγχρονων δεξιοτήτων. Ο κεντρικός άξονας των ερευνητικών υποθέσεων που θα επιβεβαιωθούν ή θα απορριφθούν κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης η οποία παρουσιάζεται στην συγκεκριμένη εργασία, σχετίζεται με την χρήση της ψηφιακής αφήγησης στο στάδιο της προσχολικής ηλικίας. Εξετάζεται, η απόδοση της ψηφιακής αφήγησης έναντι της παραδοσιακής καθώς και η προσφορά της πρώτης στην ολόπλευρη ανάπτυξη μιας σειράς δεξιοτήτων ( πνευματικών. Ψηφιακών κ.α.) του γνωσιακού φάσματος, στο παιδί. Για την τεκμηρίωση των ερευνητικών αυτών υποθέσεων πραγματοποιήθηκε συγκεκριμένη εκπαιδευτική παρέμβαση σε δύο νηπιαγωγεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν για την διεξαγωγή συμπερασμάτων. Τα 5 πρώτα κεφάλαια της παρούσας εργασίας αποτελούν το θεωρητικό τμήμα της και παρουσιάζουν την αφήγηση, και κυρίως την ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο εκπαίδευσης στην προσχολική αγωγή. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα γενικότερα οφέλη της ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και αναλύονται οι διαφορές της ψηφιακής και παραδοσιακής αφήγησης. Στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η λεπτομερής περιγραφή της εκπαιδευτικής παρέμβασης και για τα δύο σχολεία που συμμετείχαν. Έπειτα, παρουσιάζονται τα σχόλια και οι παρατηρήσεις που προέκυψαν μετά από μια σειρά δραστηριοτήτων στις οποίες κλήθηκαν να λάβουν μέρος τα παιδιά. Στο 7ο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αξιολόγηση των ποιοτικών αποτελεσμάτων της έρευνας και εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με την τεκμηρίωση των ερευνητικών υποθέσεων που εξετάστηκαν.
Keywords: Ψηφιακή αφήγηση
Προσχολική αγωγή
Δεξιότητες
ΤΠΕ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NalmpantiAnnaMsc2023.pdf3.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.