Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28724
Author: Ιωαννίδου, Ελισσάβετ
Title: Σύγκριση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών νηπιαγωγείου αγγλόφωνων χωρών ως προς τις προβλέψεις για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της εκπαιδευτικής συμπερίληψης μαθητών με στοιχεία ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται σε μια κριτική ανάλυση, μελέτη, σύγκριση και αποτίμηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών του νηπιαγωγείου αγγλόφωνων χωρών με έμφαση στο να γίνει μια εκτίμηση των επιμέρους χαρακτηριστικών τους. Επίσης, η διπλωματική επικεντρώνεται στο να εξαχθούν συμπεράσματα για την εφαρμογή τους και το κατά πόσο εξυπηρετούν στην κάλυψη των αναγκών των ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Δίνεται έμφαση στην εκπαιδευτική συμπερίληψη και στο κατά πόσο τα εργαλεία και οι μέθοδοί της αξιοποιούνται στην προσχολική αγωγή. Το κυρίως μέρος της διπλωματικής χωρίζεται σε δύο σαφή μέρη- στο πρώτο εντάσσεται η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορά τη μελέτη των βασικών στοιχείων που αφορούν την προσχολική αγωγή με έμφαση στο παράδειγμα των παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, στο θεωρητικό μέρος της μελέτης γίνεται εστίαση στα βασικά στοιχεία των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών γενικά και παραδειγμάτων από μη αγγλόφωνες χώρες. Στη συνέχεια, γίνεται η ανάλυση της μεθοδολογίας της διπλωματικής ούτως ώστε να γίνει μετάβαση στο ερευνητικό μέρος της μελέτης. Στο εν λόγω μέρος, συγκρίνονται τα παραδείγματα περιοχών τριών (3) αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών αγγλόφωνων χωρών- της Αγγλίας, του Καναδά (Alberta-based) και της Αυστραλίας (για το δεύτερο έτος σε περιπτώσεις που υπάρχει διάκριση). Στη συνέχεια, γίνεται αποτίμηση αυτών με έμφαση στο πως τα πρότυπα συγκεκριμένων στοιχείων των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών εφαρμόζονται στην ελληνική περίπτωση.
Keywords: Αναλυτικά προγράμματα
Συμπερίληψη
Κοινωνικές δεξιότητες
Νηπιαγωγείο
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IoannidouElissavetMsc2023.pdf767.55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons