Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28715
Author: Φυδάνογλου, Νικόλαος
Title: Ακαδημαϊκή αναβλητικότητα, ακαδημαϊκό άγχος και αυτορρύθμιση σε φοιτητές χωρίς και με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: επιπτώσεις στην ακαδημαϊκή πρόοδο.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε ως βασικό σκοπό την μελέτη των επιπέδων της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας, του ακαδημαϊκού άγχους και της αυτορρύθμισης στους φοιτητές χωρίς και με Ή.Ε.Α. Μελετήθηκε η επίδραση δημογραφικών στοιχείων (π.χ. φύλο, ηλικία, μέσος όρος, αριθμός χρωστούμενων μαθημάτων κ.α.) στους παραπάνω παράγοντες, όπως και η πιθανότητα ύπαρξης σχέσης ανάμεσά τους. Τελευταίος στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθεί αν το ακαδημαϊκό άγχος και η αυτορρύθμιση μπορούν να προβλέψουν την ακαδημαϊκή αναβλητικότητα. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν πρωτογενής και ποσοτική, ενώ το διερευνητικό εργαλείο περιελάμβανε τρεις κλίμακες μέτρησης τύπου Likert, μία για κάθε παράγοντα. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 156 φοιτητές και φοιτήτριες με και χωρίς Ή.Ε.Α. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα επίπεδα της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας και του ακαδημαϊκού άγχους είναι μέτρια, με τους φοιτητές με Ή.Ε.Α. να συγκεντρώνουν υψηλότερο σωματικό άγχος. Τα επίπεδα της αυτορρύθμισης βρέθηκαν μέτρια, με τα υψηλότερα επίπεδα να συγκεντρώνονται στη διάσταση της «Δόμησης του περιβάλλοντος» γενικότερα, ενώ ειδικότερα οι φοιτητές με Ή.Ε.Α. συγκέντρωσαν υψηλότερα επίπεδα στη διάσταση «Στρατηγικές εργασίας». Επιπλέον, βρέθηκε πως το φύλο επιδρά στις διαστάσεις των τριών παραγόντων, ενώ η ηλικία επιδρά μόνο στις διαστάσεις του ακαδημαϊκού άγχους. Ακόμη, βρέθηκε πως το τμήμα φοίτησης και το επίπεδο σπουδών επιδρούν σε διαστάσεις και των τριών παραγόντων. Φοιτητές με υψηλό μέσο όρο απόδοσης συγκέντρωσαν υψηλά επίπεδα σε διαστάσεις της αυτορρύθμισης, ενώ φοιτητές με αρκετά χρωστούμενα μαθήματα συγκέντρωσαν μεγαλύτερα επίπεδα αναβλητικότητας και συμπεριφορικού άγχους. Αναφορικά με τις σχέσεις των παραγόντων, τόσο σε φοιτητές με όσο και σε φοιτητές χωρίς Ή.Ε.Α τα υψηλότερα επίπεδα αναβλητικότητας συνδέθηκαν με υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικού, συμπεριφορικού, γνωστικού και σωματικού άγχους. Τέλος, όσον αφορά τους παράγοντες πρόβλεψης, φαίνεται πως κάποιες διαστάσεις του ακαδημαϊκού άγχους και της αυτορρύθμισης μπορούν να προβλέψουν τις διαστάσεις της ακαδημαϊκής αναβλητικότητας.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FydanoglouNikolaosMsc2023.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons