Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28679
Author: Κωνσταντινίδου, Ερμήνα
Title: Σύγκριση της αντίληψης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας ανάμεσα σε ασθενείς που λαμβάνουν θεραπεία εξωσωματικής γονιμοποίησης και στους εσωτερικούς πελάτες. Μια μελέτη περίπτωσης στη μονάδα εξωσωματικής γονιμοποίησης Newlife IVF
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Αλετράς, Βασίλειος
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ποσοτική μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών της Μονάδας Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής Newlife IVF μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας τους, η ποσοτική μέτρηση της αντίληψης της ποιότητας της φροντίδας από το προσωπικό και τα στε-λέχη της κλινικής και η σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο μετρήσεων. Επιπλέον, εξετάζονται ποια χαρακτηριστικά των ασθενών επηρεάζουν τη συνολική τους ικανοποίηση. Υλικό-Μέθοδος: Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίων τα οποία συντάχθηκαν και διαμοιράστηκαν για τις ανάγκες της έρευνας. Για την έρευνα δημιουργήθηκαν δύο διαφορετικά ερωτηματολόγια, ένα για τους ασθενείς και ένα για το προσωπικό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστος του 2021 και έλαβαν μέρος 146 ασθενείς και 23 μέλη του προσωπι-κού/στελέχη. Και τα δύο ερωτηματολόγια αποτελούνταν από δύο τμήματα. Στο πρώτο παρουσιάζο-νται δημογραφικές ερωτήσεις, ενώ στο δεύτερο ερωτήσεις ικανοποίησης σε 5-βαθμη κλίμακα Likert. Τα αποτελέσματα προέκυψαν από περιγραφική στατιστική ανάλυση των μεμονωμένων ερωτήσεων, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε παραγοντική ανάλυση για τη δημιουργία κλιμάκων, οι οποίες αξιολογήθηκαν ως προς την αξιοπιστία τους με τον δείκτη εσωτερικής συνοχής alpha του Cronbach. Για τη διερεύνηση ενδεχόμενων στατιστικά σημαντικών συσχετίσεων μεταξύ των μεταβλητών χρη-σιμοποιήθηκαν τα τεστ Mann-Whitney U και Kruskal-Wallis, ενώ το διάστημα εμπιστοσύνης ορίστη-κε στο 95%. Αποτελέσματα: Το ποσοστό απόκρισης στην έρευνα ήταν 96% από τους ασθενείς και 100% από το προσωπικό. Από την περιγραφική ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στις μεμονωμένες μεταβλητές του ερωτηματολογίου προκύπτουν διάμεσοι οι οποίοι κυμαίνονταν ανάμεσα στο 3 και το 5, γεγονός που υποδηλώνει υψηλή ικανοποίηση τόσο των ασθενών όσο και του προσωπικού. Από την παραγο-ντική ανάλυση προέκυψε μία μοναδική κλίμακα. Η αξιοπιστία της αθροιστικής κλίμακας μετά από την ανάλυση εσωτερικής συνοχής (Cronbach's Alpha) κυμάνθηκε σε οριακά αποδεκτά επίπεδα. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση στατιστικής σημαντικότητας (p-value) έδειξαν επιρ-ροή της συνολικής ικανοποίησης των ασθενών από το λόγο συνεργασίας τους με την κλινική, καθώς και της αυτο-αξιολόγησης του προσωπικού βάσει του επιπέδου εκπαίδευσής τους. Συγκεκριμένα προέκυψε επιρροή του επιπέδου εκπαίδευσης στην άποψη των εργαζομένων για την ευγένεια του προσωπικού, τη σαφήνεια και την επάρκεια των πληροφοριών που δέχονται οι εργαζόμενοι, τις οδη-γίες που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι από το νοσηλευτικό και μαιευτικό προσωπικό, και το επίπεδο σαφήνειας των πληροφοριών που δίνονται στους ασθενείς πριν και μετά την ωοληψί-α/εμβρυομεταφορά. Συμπεράσματα: Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε συμπεραίνεται ότι οι ασθενείς είναι ικανο-ποιημένοι από τις υπηρεσίες της κλινικής, ενώ οι εργαζόμενοι αφουγκράζονται σε μεγάλο βαθμό αυ-τήν την ικανοποίηση. Οι ασθενείς φαίνεται να λαμβάνουν υπόψη όλα τα χαρακτηριστικά της κλινικής για να διαμορφώσουν την τελική ικανοποίησή τους, σε αντίθεση με το προσωπικό όπου πιστεύει ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε κάθε παράγοντα (πχ. τεχνική υπηρεσία, διαπροσωπική αλληλεπί-δραση) διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Keywords: Ικανοποίηση ασθενών
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KonstantinidouErminaMsc2021.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons