Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28620
Author: Μπαμπανάρα, Κωνσταντίνα
Title: Η υποχρέωση ενημέρωσης του προμηθευτή προς τον καταναλωτή στις συμβάσεις από απόσταση
Date Issued: 2023
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Πληροφορική
Supervisor: Χελιδόνης, Απόστολος
Abstract: Ως ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) ορίζεται η παροχή αγαθών και υπηρεσιών που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα, το οποίο βασίζεται στην ηλεκτρονική μετάδοση δεδομένων, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των συμβαλλομένων μερών, δηλαδή του πωλητή και του αγοραστή. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο περιλαμβάνει την αγορά και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου από ηλεκτρονικά καταστήματα, την αγορά μετοχών, την διεξαγωγή πλειστηριασμών, την εύρεση εργασίας, ακινήτων και πολλών άλλων συναλλαγών, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό έχουν αντικαταστήσει τις παραδοσιακές μορφές εμπορίου. Η αλματώδης ανάπτυξη του διαδικτύου, σε συνδυασμό με τους γρήγορους ρυθμούς της σημερινής ζωής των ανθρώπων, και την θέση που κατέχει πλέον στην καθημερινότητα η τεχνολογία, έχουν συμβάλλει σε μέγιστο βαθμό στην εδραίωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, και εν γένει του ηλεκτρονικού εμπορίου στην σημερινή κοινωνία. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί, λόγω και της εξαιρετικής άνθισης που έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά επιχειρείται να παρατεθεί και να αναλυθεί η έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου, και η έννοια της Κοινωνίας της πληροφορίας, έπειτα να παρουσιαστεί το νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο λειτουργεί ο θεσμός του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ στη συνέχεια θα αναλυθεί η έννοια και τα είδη των ηλεκτρονικών συμβάσεων, και ιδίως των συμβάσεων από απόσταση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάλυση μίας εκ των πιο σημαντικών υποχρεώσεων του προμηθευτή στις συμβάσεις από απόσταση, της ενημέρωσης που πρέπει να παρέχει στον αντισυμβαλλόμενό του καταναλωτή ως προς τα δικαιώματα που απορρέουν για τον τελευταίο από την μεταξύ τους σύμβαση από απόσταση. Με βάση τα παραπάνω, ο αναγνώστης τελικά θα κατανοήσει τι ακριβώς είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, το είδος των ηλεκτρονικών συμβάσεων οι οποίες εμπίπτουν στην κατηγορία των από απόσταση συμβάσεων και ποιες τελικά είναι οι απαιτούμενες εκ του Νόμου υποχρεώσεις ενημέρωσης στις οποίες πρέπει να προβεί ο προμηθευτής απέναντι στον καταναλωτή ώστε να μπορέσει να υπερασπιστεί την θέση του ως αντισυμβαλλόμενο μέρος σε μία σύμβαση από απόσταση, ασκώντας ακριβώς τα δικαιώματα που του εξασφαλίζει το νομοθετικό πλαίσιο.
Keywords: Ηλεκτρονικό εμπόριο
Ηλεκτρονικές συμβάσεις
Συμβάσεις από απόσταση
Προστασία καταναλωτή
Καλή πίστη
Χρηστά και συναλλακτικά ήθη
Δικαιώματα καταναλωτή
Υποχρέωση ενημέρωσης του προμηθευτή προς τον καταναλωτή στο προσυμβατικό και συμβατικό στάδιο
Τρόπος και χρόνος παροχής των πληροφοριών
Δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή
Συνέπειες μη χορήγησης των απαιτούμενων πληροφοριών
Σχετική ακυρότητα.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Πληροφορική (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BampanaraKonstantinaMsc2023.pdf601.46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons