Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28595
Author: Μπούμπας, Πανορμίτης
Title: Μια εκπαιδευτική προσέγγιση επάνω στο μαλακό διατονικό πεντάχορδο Ραστ και στις επεκτάσεις αυτού μέσα από το παράδειγμα των Ειρηνικών
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Supervisor: Ατζακάς, Ευθύμιος
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια εκπαιδευτική μέθοδο προσέγγισης της τροπικότητας και του αυτοσχεδιασμού ως έκφρασης της τροπικής σκέψης. Η εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του εργαστηρίου Echotropia, στο οποίο κατά βάση συμμετέχουν ενήλικες μαθητές όλων των επιπέδων. Φιλοδοξία της εργασίας είναι να συμπυκνώσει και να οργανώσει την πληροφορία που με βιωματικό τρόπο έγινα κάτοχός της, σε ένα μοντέλο που να κατευθύνει τη μουσική πράξη. Ως μελέτη περίπτωσης προκρίνεται ο τρόπος Ραστ και το μαλακό διατονικό περιβάλλον, που θεωρείται ο καμβάς των τροπικών συμπεριφορών. Το μελωδικό υλικό αντλείται από καταγεγραμμένα «Ειρηνικά» (Κύριε Ελέησον) της θείας λειτουργίας, φράσεις έντονα χαραγμένες στο προσωπικό μου μουσικό βίωμα, οι οποίες υπογραμμίζουν αυτά που εμπειρικά γνωρίζω ως μελωδικά περιγράμματα στο περιβάλλον του τρόπου Ραστ. Από τα Κύριε Ελέησον εξάγονται βασικοί μελωδικοί κορμοί που οριοθετούν το χώρο κίνησης της μελωδίας και σημαίνουν τα μελωδικά κέντρα, συνιστώντας έκαστος μια αφηγηματική μελωδική πρόταση. Η διαδοχική χρήση αυτών από τους ασκούμενους αποσκοπεί στην οργάνωση του αυτοσχεδιασμού, χωρίς όμως να υπάρχει πρόθεση αυτός να παραπέμπει σε ένα συγκεκριμένο ρεπερτόριο, καθώς η επιλογή των διαστημάτων και των υφολογικών στοιχείων είναι αρκετά ελεύθερη.
Keywords: Ραστ
πλ Δ
Εκπαιδευτική μέθοδος
Τροπικότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BoumpasPanormitisMsc2023.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons