Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28510
Author: Αλεξανδρόπουλος, Αλέξανδρος
Title: Η επίδραση των influencers στην καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων
Date Issued: 2023
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η αρχή του 21ου αιώνα έχει οριστεί ως η αρχή ενός αιώνα αδιάκοπης τεχνικής προόδου. Η ταχύτητα με την οποία μπορεί να διαδοθεί η γνώση, η οποία καθίσταται δυνατή με τη χρήση του Διαδικτύου και άλλων ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, είναι μια από τις πιο σημαντικοί παράγοντες για την ανάπτυξη νέων ανακαλύψεων στην επιστημονική κοινότητα. Τα κοινωνικά δίκτυα εξελίσσονται με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και έχουν ήδη μπει στην προσωπική ζωή των ανθρώπων. Έχουν επίσης μπει στα εργασιακά περιβάλλοντα των ανθρώπων, τα οποία έχουν εισβάλει από τα κοινωνικά δίκτυα. Σε σύγκριση με πιο συμβατικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ, η χρήση κοινωνικών δικτύων για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας επωνυμίας μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερη επιτυχία και χαμηλότερο συνολικό κόστος (Ki, C.W., Cuevas, L.M., Chong, S.M., Lim, H., 2020) Η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας του Διαδικτύου και άλλων μορφών κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε στην εμφάνιση μιας νέας διαφημιστικής στρατηγικής που είχε βαθιά επίδραση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εμπορεύονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε πιθανούς πελάτες. Η χρήση των ευκαιριών που παρέχονται από τις πλατφόρμες που παρέχονται από το Διαδίκτυο έχει οδηγήσει σε ένα νέο είδος δημιουργικής παραγωγής ( Lagomarsino, M., & Suggs, S. L,2018). Ας μιλήσουμε για τα ιστολόγια και τα vlog, τα οποία είναι τα νέα μέσα για την έκφραση απόψεων και ιδεών και την εισαγωγή νέων ατόμων που δεν συνειδητοποιούν πόσο σημαντικές μπορεί να είναι οι απόψεις τους για ένα θέμα. Τα ιστολόγια και τα βιντεολόγια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή ως αποτέλεσμα της ικανότητάς τους να προσεγγίζουν ένα ευρύ κοινό. Τα ιστολόγια και τα ιστολόγια βίντεο είναι δύο από τις πιο πρόσφατες μορφές ηλεκτρονικής ημερολογίου που κερδίζουν δημοτικότητα. Αυτά τα νεαρά άτομα έχουν λάβει τον τίτλο των «ομάδες επιρροής» λόγω της ικανότητάς τους να επηρεάζουν ένα ευρύ φάσμα κοινού με το δικό τους μοναδικό στυλ. Αυτό οδήγησε στο να τους δοθεί αυτό το επίθετο. Επιπλέον, υπάρχουν πλέον νέες μέθοδοι έκφρασης και επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους, καθώς και νέες προσεγγίσεις στο μάρκετινγκ και τις αγορές. Ο θεμελιώδης σκοπός αυτής της διατριβής είναι να διερευνήσει και να αναφέρει τις πολλές διαφορετικές τακτικές μάρκετινγκ που είναι ήδη διαθέσιμες, καθώς και να αναλύσει πώς οι οργανισμοί βλέπουν τις δυνατότητες για το μέλλον του μάρκετινγκ επιρροής. Το φαινόμενο των ομάδες επιρροής έχει οδηγήσει σε ακόμη πιο σημαντικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά, στο μάρκετινγκ προϊόντων και υπηρεσιών και στη ρουτίνα των ατόμων που ζουν στον σύγχρονο κόσμο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα είχαν πρώτα επίδραση στη συμπεριφορά των καταναλωτών( Lee, J,2016). Συμπερασματικά, αποφασίσαμε να κάνουμε μια διαδικτυακή δημοσκόπηση προκειμένου να μάθουμε πόσα γνωρίζει ο μέσος άνθρωπος για τα ισχυρά άτομα και το ποσό των χρημάτων που ξοδεύουν. Το ερωτηματολόγιο προχωρά σε πιο εμπεριστατωμένες έρευνες χρησιμοποιώντας τύπους ερωτήσεων συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών επιλογών, πλαισίων ελέγχου και της κλίμακας Likert. Λόγω του περιορισμένου χρόνου, η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα και κατέληξε στη συλλογή 44 απαντήσεων, οι οποίες οδήγησαν σε μερικές ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις. Ο στόχος αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο που έχουν διάφορα είδη επιρροών στις καταναλωτικές συνήθειες διαφόρων ειδών ατόμων, προκειμένου να γίνει καλύτερη κατανόηση του πώς λειτουργούν αυτές οι επιρροές. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα χρησιμοποιήσουμε έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί προηγουμένως επιπλέον της ποσοτικής ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του εμπειρικού μέρους της μελέτης. Για να μπορέσουμε να πάρουμε αποτελέσματα ,θα χρησιμοποιήσουμε ερευνητικά ερωτήματα και επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις στα ακόλουθα τρία ερωτήματα: 1) Όταν πρόκειται για κρίση αγορών, θεωρούνται οι ομάδες επιρροής ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών; 2) Οι καλές αξιολογήσεις που δημοσιεύονται στο YouTube από δημιουργούς περιεχομένου έχουν επίδραση στις επιλογές των θεατών να κάνουν αγορές; 3) Οι αναρτήσεις που κάνουν οι μπλόγκερ του Instagram με φωτογραφίες και βίντεο με πράγματα έχουν επίδραση στο εάν οι ακόλουθοί τους αποφασίζουν να αγοράσουν τέτοια προϊόντα; Προκειμένου να βρεθούν απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα, διεξήχθη μια ανασκόπηση της σχετικής προηγούμενης έρευνας καθώς και μια ποιοτική έρευνα με τη μορφή διαδικτυακής έρευνας. Μια διαδικτυακή έρευνα, την οποία πραγματοποιήσαμε με τη βοήθεια του Google Forms, σχεδιάστηκε για να προσδιορίσει τον αριθμό των ατόμων που είναι εξοικειωμένα με τους ομάδες επιρροής, είτε τους εμπιστεύονται είτε όχι για τους σκοπούς της αγοράς των αγαθών και των υπηρεσιών τους, καθώς και των κοινωνικών δικτύων σε που άλλες σχετικές πληροφορίες είναι επίσης ενεργές. Τα αποτελέσματα της έρευνας βρίσκονται στις ακόλουθες παραγράφους: Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε μέσω email. Αυτό το συγγραφικό έργο συνέβαλε στην έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στην ακαδημαϊκή κοινότητα συνδυάζοντας μια εις βάθος αξιολόγηση της σχετικής βιβλιογραφίας με μια εμπειρική μελέτη.
Keywords: Μάρκετινγκ
Ομάδες επιρροής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlexandropoulosAlexandrosMsc2023.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons