Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28483
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Βαρβαρίγου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Μόκα, Αικατερίνη | el |
dc.date.accessioned | 2023-02-17T08:54:47Z | - |
dc.date.available | 2023-02-17T08:54:47Z | - |
dc.date.issued | 2023 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28483 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. | el |
dc.description.abstract | Η επικοινωνία και η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι δύο πολύ σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες για την ανάπτυξη του παιδιού, που ενισχύουν την προσαρμογή του σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Τα παιδιά με ΔΑΦ (Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος) παρουσιάζουν ελλείμματα σε αυτούς τους δύο τομείς και καθότι τα τελευταία χρόνια διαγιγνώσκονται όλο ένα και περισσότερα παιδιά με αυτισμό, καθίσταται αναγκαία η εύρεση διαφόρων παρεμβάσεων που συμβάλουν στην ανάπτυξη της επικοινωνίας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των ατόμων αυτών. Η συμμετοχή σε μουσικά προγράμματα φαίνεται να έχει μεγάλη επίδραση στην ανάπτυξη της επικοινωνίας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης παιδιών με ΔΑΦ. Τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά διαδεδομένα τα κοινοτικά μουσικά προγράμματα που βασική αρχή έχουν ότι η μουσική είναι για όλους. Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο να ερευνήσει την επίδραση που είχε ένα μικρής διάρκειας κοινοτικό μουσικό πρόγραμμα στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση νηπίων στο φάσμα του αυτισμού. Από την έρευνα προέκυψε ότι τα παιδιά μέσα από την συμμετοχή τους στο μουσικό κοινοτικό πρόγραμμα βελτίωσαν την λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία τους με τους ενήλικες, την παρατηρητικότητα και την προσοχή τους, την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, τη συνεργασία τους κυρίως με τους ενήλικες, την αποδοχή βοήθειας μέσω της σωματικής εγγύτητας και την βλεμματική επαφή με τους ενήλικες. Παρατηρήθηκε επίσης καταστολή των αρνητικών συμπεριφορών τους όπως είναι η επιθετικότητα, η ένταση και η γκρίνα καθώς και ενίσχυση της αναμονής και υπομονής τους. Τέλος, η έρευνα ανέδειξε τα οφέλη του μουσικού προγράμματος τόσο για τους εκπαιδευτικούς, που αφορά την απόκτηση νέου υλικού και ιδεών, όσο και για τους συμμετέχοντες, που αφορά την διασκέδαση τους. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | ΔΑΦ | el |
dc.subject | Κοινοτική μουσική | el |
dc.subject | Μουσικά προγράμματα | el |
dc.subject | Επικοινωνία | el |
dc.subject | Κοινωνική αλληλεπίδραση | el |
dc.subject | Νηπιαγωγείο | el |
dc.title | Η επίδραση ενός μουσικού κοινοτικού προγράμματος στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση νηπίων στο φάσμα του αυτισμού | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MokaAikateriniMsc2023.pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License