Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜαλέτσκος, Αθανάσιοςel
dc.contributor.authorΒουλιώτη, Στυλιανήel
dc.date.accessioned2023-02-08T08:10:35Z-
dc.date.available2023-02-08T08:10:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28414-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΒασικός σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις και οι προτάσεις διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε θέματα πρόληψης και διαχείρισης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν αφορούσαν τη διερεύνηση των απόψεων του δείγματος για θέματα πρόληψης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών, θέματα διαχείρισης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών και προτάσεις σε θέματα πρόληψης και διαχείρισης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών. Η έρευνα ήταν στη φύση της ποσοτική και τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση ημι-δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα (Ν=150) αποτελούταν από Διευθυντές και Υποδιευθυντές Δημοτικών Σχολείων. Μέσα από τη στατιστική ανάλυση των απαντήσεων προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες ανέδειξαν ως αποτελεσματικές πρακτικές πρόληψης φαινομένων σχολικής βίας την ανάπτυξη ενός κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας μεταξύ των μαθητών, αλλά και η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης. Ως αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης τέτοιων φαινομένων, οι συμμετέχοντες ανέδειξαν την στρατηγική επιβολής κυρώσεων στους μαθητές που ασκούν την βία. Παράλληλα όμως, ανέδειξαν τόσο τη συζήτηση όσο και τον διάλογο με τα εμπλεκόμενα μέλη. Στο θέμα της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας, οι συμμετέχοντες διατήρησαν θετική στάση στο ότι πρέπει να υπάρχουν κανόνες κατά της βίας και παράλληλα να υπάρχει συνεργασία των μαθητών μέσω δράσεων όπως τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο θέμα της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και επιθετικότητας, οι συμμετέχοντες προτείνουν πρακτικές όπως η έκφραση απόψεων από τον θύτη και το θύμα, τη δημιουργία αίσθηση ασφάλειας για το θύμα, την επίπληξη του θύτη αλλά και την ψυχολογική του υποστήριξη όπως και την προώθηση των εμπλεκόμενων σε ειδικούς επιστήμονες.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΣτελέχη εκπαίδευσηςel
dc.subjectΕνδοσχολική βίαel
dc.subjectΑπόψειςel
dc.subjectΠρόληψηel
dc.subjectΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗel
dc.titleΑπόψεις και προτάσεις διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα πρόληψης και διαχείρισης φαινομένων ενδοσχολικής βίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VouliotiStylianiMsc2023.pdf701.04 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons