Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδήμα, Γενοβέφαel
dc.contributor.authorΚανίογλου, Ελένηel
dc.date.accessioned2023-01-02T09:13:29Z-
dc.date.available2023-01-02T09:13:29Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28133-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΟ κύριος σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ των μεταβλητών της σχολικής ηγεσίας, που παρακινεί μέσω κινήτρων, και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συσχέτιση μεταξύ της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής ικανοποίησης και της εξουθένωσης με την παρακίνηση είναι πρόσθετες πτυχές που διερευνώνται. Η έρευνα είναι ποσοτική και περιλαμβάνει τόσο την περιγραφική όσο και την επαγωγική στατιστική, με σκοπό τη συναγωγή ακριβέστερων συμπερασμάτων. Το ερευνητικό μεθοδολογικό εργαλείο είναι ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, βασισμένο εν μέρει, στο ‘περιγραφικό ερωτηματολόγιο της συμπεριφοράς του ηγέτη’, έκδοση του πανεπιστημίου του Ohio (1962) αλλά και στο μοντέλο διερεύνησης των τριών μεταβλητών εξουθένωσης του Maslach Burnout Inventory (MBI). Το δείγμα αποτελείται από 120 εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας google forms, το διάστημα Ιουλίου-Οκτωβρίου 2022. Με την έκδοση του SPSS 26.0 πραγματοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση των ευρημάτων. Σύμφωνα με τα ερευνητικά ευρήματα η ηγεσία, μέσω της παρακίνησης και των κινήτρων, όπως η ηθική ανταμοιβή, η αναγνώριση, η υποστήριξη, η κατανόηση των αναγκών, η δημοκρατική λήψη αποφάσεων και το φιλικό σχολικό κλίμα, γενικά ένα μετασχηματιστικό μοντέλο ηγεσίας, βρέθηκε ότι έχει θετικό αντίκτυπο στην επαγγελματική ικανοποίηση. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι γενικά ικανοποιημένοι από την εργασία τους, απολαμβάνουν τη σχέση με τους μαθητές τους και τη ευκαιρία να αξιοποιούν τα προσόντα και τις γνώσεις τους.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΕξουθένωσηel
dc.subjectΕπαγγελματική Ικανοποίησηel
dc.subjectΠαρακίνησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΣχολική ηγεσίαel
dc.titleO ρόλος της ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών μέσα από την παρακίνηση και την αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: τα σχολεία της Aνατολικής Θεσσαλονίκηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanioglouEleniMsc2022.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons