Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27932
Author: Παπαλαζαρίδης, Γεώργιος
Title: Επαυξημένη Πραγματικότητα για Κινητά Τηλέφωνα και Εμπειρία Καταναλωτή: Ανάλυση μικτής μεθόδου για τη μέτρηση των καταναλωτικών συναισθημάτων, της αντιληπτής χρηστικότητας και της πρόθεσης αγοράς οικιακών ειδών μέσω μιας πρωτότυπης εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Οικονομίδης, Αναστάσιος
Abstract: Τα τελευταία χρόνια η επαυξημένη Πραγματικότητα για κινητές συσκευές (MAR) αποτελεί μία αρκετά σημαντική διαδραστική τεχνολογία, έχοντας ποικίλες εφαρμογές σε διαφορετικούς τομείς. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πολλές προκλήσεις που σχετίζονται με το MAR από την οπτική της σχεδιαστικής εμπειρίας χρήστη (UX). Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη την διερεύνηση των καταναλωτικών συναισθημάτων που αναπτύσσονται κατά την αλληλεπίδραση με μία MAR εφαρμογή καθώς και της αντιληπτής χρηστικότητας που δημιουργείται. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την καταγραφή και τη μέτρηση της εμπειρίας του καταναλωτή κατά τη χρήση μίας ΜΑR εφαρμογής και εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο το MAR μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές στην επιλογή οικιακών προϊόντων. Για το λόγο αυτό, δημιουργήθηκε μία πρωτότυπη εφαρμογή MAR για οικιακά είδη και πραγματοποιήθηκε έρευνα με 21 συμμετέχοντες, ώστε να διερευνηθούν τα καταναλωτικά συναισθήματα που προκαλούνται κατά τη χρήση της εφαρμογής MAR, η αντιληπτή χρηστικότητα αλλά και η πρόθεση αγοράς των οικιακών ειδών. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν πως η εμπειρία ΜΑR επιφέρει θετικά αποτελέσματα και για τα τρία ερευνητικά ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, το 86% των συμμετεχόντων εξέφρασε μεγάλη πρόθεση να αγορΆσει ένα προϊόν μέσω της εφαρμογής MAR, ενώ το 90% συμφώνησε ότι θα επαναχρησιμοποιούσε την εφαρμογή MAR στο μέλλον. Ενθουσιασμό και απόλαυση ένιωσαν το 52%, ενώ τα στοιχεία της έκπληξης και της αισθητικής έλξης υποδείχθηκαν στο 57%. Μόνο το 5% ένιωσε σύγχυση & απορρόφηση.
Keywords: Mobile augmented reality
Interactivity
Simulated physical control
Environmental embedded
Intention to use/buy
Hedonic
Utilitarian
Immersion
Perceived enjoyment
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapalazaridisGiorgosMsc2019.pdf8.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons