Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27927
Author: | Σαλαμάνη, Δήμητρα |
Title: | Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην μετάβαση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην αγορά εργασίας. |
Date Issued: | 2022 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή |
Supervisor: | Παπακωνσταντίνου, Δόξα |
Abstract: | Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται ο τρόπος επίδρασης του θεσμού της οικογένειας και του σχολείου κατά τη μετάβαση των ΑμεΑ στην αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα μελετώνται ο ρόλος των γονικών προσδοκιών, του κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου καθώς και των σχέσεων της οικογένειας στην διαδικασία λήψης απόφασης των νέων με αναπηρία για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Παράλληλα, μελετάται ο ρόλος του σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μετάβαση των μαθητών με αναπηρία στην αγορά εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως και των εκπαιδευτικών πολιτικών μετάβασης. Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναδεικνύουν την σημαντική επίδραση της οικογένειας για την επιτυχή ή ανεπιτυχή είσοδο των ΑμεΑ στην εργασιακή απασχόληση, όπως και τη θετική συμβολή του σχολικού πλαισίου ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) και του διδακτικού προσωπικού στην προετοιμασία των ΑμεΑ για την επικείμενη είσοδο τους στον κόσμο της εργασίας. Επίσης, δίνονται πληροφορίες για τη σημασία της σύστασης ενός ΕΕΠ (Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και της συμμετοχής τόσο των γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών και των ίδιων των ΑμεΑ, με στόχο την ομαλή μετάβαση τους στον εργασιακό χώρο. Τέλος, παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές πολιτικές μετάβασης των νέων με αναπηρία στην αγορά εργασίας που εφαρμόζονται στη Σουηδία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, ΗΠΑ και Αυστραλία. |
Keywords: | Transition Labor market Employment People with disabilities Role of family School-to work Secondary education School policies Μετάβαση Αγορά εργασίας Εργασία Άτομα με αναπηρία Σχολείο Ρόλος οικογένειας Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Εκπαιδευτικές πολιτικές |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. |
Rights: | Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SalamaniDimitraMsc2022.pdf | 1.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License