Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΧριστουλάκη, Αλίκηel
dc.date.accessioned2022-11-10T09:17:57Z-
dc.date.available2022-11-10T09:17:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27872-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΤο άγχος και η ποιότητα ζωής των γονέων παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει απασχολήσει αρκετά την διεθνή βιβλιογραφία. Η οικογένεια αποτελεί την πιο σημαντική κοινωνική ομάδα για το άτομο, η λειτουργία της οποίας αλληλοεξαρτάται από το άγχος των γονέων και την ποιότητα ζωής τους. Στη σύγχρονη ελληνική βιβλιογραφία υπάρχουν ελάχιστες έρευνες σχετιζόμενες με αυτό το ερευνητικό θέμα. Οι πρόσφατες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές και οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν με την πανδημία του Covid-19 ανέτρεψαν τα έως τώρα δεδομένα διαβίωσης των ατόμων και επέδρασαν σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης διαβίωσης. Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια κάλυψης των βιβλιογραφικών “κενών” και διερεύνησης των συνθηκών διαβίωσης των γονέων παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως προς τα επίπεδα του άγχους και της ποιότητας ζωής τους. Δημογραφικοί παράγοντες όπως το φύλο των γονέων, η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο αλλά και η διάγνωση του παιδιού διερευνήθηκαν με σκοπό να αναδειχθεί η επίδραση τους στο γονεϊκό άγχος και την ποιότητα ζωής. Ακόμη, διερευνήθηκε η πιθανή συσχέτιση μεταξύ του άγχους και της ποιότητας ζωής των γονέων. Στην έρευνα συμμετείχαν 121 άτομα, μητέρες και πατέρες, οι οποίοι κατόπιν ενημέρωσης συμπλήρωσαν ανώνυμα ερωτηματολόγια. Η στατιστική ανάλυση ανέδειξε μέτρια επίπεδα άγχους και ποιότητας ζωής. Οι παράγοντες, οι οποίοι επιδρούν στο άγχος και στην ποιότητα ζωής είναι η διάγνωση του παιδιού, η ηλικία των γονέων και η οικογενειακή κατάσταση. Το φύλο και ο γονεϊκός ρόλος δεν επιδρούν στους παράγοντες ενώ το μορφωτικό επίπεδο επηρεάζει την ποιότητα ζωής τους. Τέλος, βρέθηκε μέτρια μέτρια αρνητική συσχέτιση μεταξύ των παραγόντων του άγχους και της ποιότητας ζωής.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΓονεϊκό άγχοςel
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectCovid-19en
dc.titleΠοιότητα ζωής και άγχος γονέων παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: μια διερευνητική μελέτηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChristoulakiAlikiMSc2022.pdf551.25 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons