Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27836
Author: Κουτσούδη, Χρυσούλα
Title: Απόψεις νηπιαγωγών γενικής και ειδικής αγωγής για τις αιτίες προβλημάτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Alternative Titles: Views of general and special education preschool teachers on causes of social interaction problems of students with mild educational needs
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη μελέτη των απόψεων των νηπιαγωγών ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης για τις αιτίες των προβλημάτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν και τα συναισθήματα που νιώθουν. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο απάντησαν 234 νηπιαγωγοί από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι για τους νηπιαγωγούς οι πιο σημαντικές αιτίες προβλημάτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι παράγοντες που σχετίζονται με το παιδί και οι οικογενειακοί παράγοντες. Επιπλέον, βρέθηκε ότι οι νηπιαγωγοί βιώνουν κατά κύριο λόγο θετικά συναισθήματα για τους μαθητές με προβλήματα κοινωνικής αλληλεπίδρασης και επιλέγουν περισσότερο ως στρατηγικές αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων τα θετικά κίνητρα και την αναζήτηση συνεργασίας. Ακόμη, από τα ευρήματα φάνηκε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των νηπιαγωγών επηρεάζουν σημαντικά τα συναισθήματα και τις επιλογές τους, με τους νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής και τους κατόχους μεταπτυχιακού ή διδακτορικού να παρουσιάζονται περισσότερο καταρτισμένοι, σίγουροι και έμπειροι να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα των μαθητών. Για το λόγο αυτό κρίνονται αναγκαίες οι συνεχείς επιμορφώσεις όλων των εκπαιδευτικών, γενικής και ειδικής αγωγής, ούτως ώστε να είναι και να νιώθουν ικανοί να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των μαθητών τους.
Keywords: Προβλήματα κοινωνικής αλληλεπίδρασης
Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Νηπιαγωγοί
Αιτιακή απόδοση
Στρατηγικές
Συναισθήματα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutsoudiChrysoulaMsc2022.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons