Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27731
Author: Μαλάμης, Μιχαήλ
Title: Η διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας σύμφωνα με βασικές αρχές της νευροδιδακτικής της μουσικής. Βιβλιογραφική επισκόπηση και διδακτικές προτάσεις
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες και Τέχνες της Μουσικής
Supervisor: Κόνιαρη, Δήμητρα
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναδείξει διδακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας σε αρχάριους μαθητές, βασισμένες σε βασικές αρχές της Νευροδιδακτικής της μουσικής. Τα τελευταία χρόνια αρκετές μελέτες παρουσιάζουν προτάσεις για τη διδασκαλία της μουσικής οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο της Νευροπαιδαγωγικής που ονομάζεται Νευροδιδακτική και ερευνούν τις νευροβιολογικές λειτουργίες του εγκεφάλου σε διαδικασίες τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης (Gruhn 2004, Flohr 2010, Bugos 2015, et al.). Το πρώτο μέρος της εργασίας θα μελετήσει βασικές αρχές της Νευροδιδακτικής της μουσικής και το πώς αυτές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία της ηλεκτρικής κιθάρας σε αρχάριους μαθητές. Το δεύτερο μέρος παρουσιάζει 5 σενάρια διδασκαλίας της ηλεκτρικής κιθάρας για αρχάριους μαθητές ηλικίας 7-12 ετών. Τα σενάρια αυτά αντιστοιχούν σε 5 διδακτικές προτάσεις, οι οποίες βασίζονται σε αρχές που προέρχονται από το επιστημονικό πεδίο της Νευροδιδακτικής της μουσικής. Απώτερος σκοπός είναι η πρόταση διδακτικών πρακτικών εκμάθησης της ηλεκτρικής κιθάρας, σύμφωνα με το πώς μαθαίνει και ανταποκρίνεται καλύτερα ο εγκέφαλος των παιδιών.
Keywords: Νευροδιδακτική
Μουσική
Νευροεκπαίδευση
Κιθάρα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες και Τέχνες της Μουσικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MalamisMichailMsc2022.pdf674.11 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons