Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταμπουλής, Μιλτιάδηςel
dc.contributor.authorΜιχαηλίδου, Ελισσάβετel
dc.date.accessioned2022-10-14T07:37:01Z-
dc.date.available2022-10-14T07:37:01Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27708-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ Ατζέντα 2030 που υιοθετήθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στο πλαίσιο της 70ής Γενικής Συνέλευσης, στις 25 Σεπτεμβρίου 2015, αποτελείται από 17 στόχους. Όλες οι χώρες μέλη του ΟΗΕ, έχουν αναλάβει δεσμεύσεις για την υλοποίησή τους μέχρι το 2030, γεγονός που επιβεβαιώνει και στηρίζει σθεναρά και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι στόχοι αυτοί που είναι γνωστοί ως «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης», αναλύονται σε 169 υποστόχους και αποτελούν τη βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής. Συγκεκριμένα, ο 4ος Στόχος της Ατζέντας 2030 αφορά την απόκτηση Ποιοτικής Εκπαίδευσης και έχει 7 υποστόχους, δύο από τους οποίους μελετά η παρούσα εργασία. Οι υποστόχοι 4.3 και 4.4 αφορούν την ποιοτική τεχνική, επαγγελματική και τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αξιοπρεπή εργασία και επιχειρηματικότητα. Στην παρούσα ερευνητική μελέτη εξετάζεται κατά πόσο οι πρόσφατες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της Ελλάδας συμβάλλουν στην προώθηση των παραπάνω υποστόχων της Ευρώπης 2030. Οι μεταρρυθμίσεις, αυτές, αφορούν τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τις συνέργειες των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση, την υλοποίηση της Μαθητείας, αλλά και την παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Η ποσοτική έρευνα που έγινε βασίστηκε στο ερωτηματολόγιο της «Έκθεσης αποτίμησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την Α’ φάση του Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας: εμπειρική διερεύνηση σε μαθητευόμενους/ες, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές φορέων απασχόλησης». Η δειγματοληψία αφορούσε τους εκπαιδευτικούς που έχουν υλοποιήσει Μαθητεία για τουλάχιστον ένα έτος σε Επαγγελματικά Λύκεια. Ακολούθησε ποιοτική έρευνα η οποία αφορούσε τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, τα Πειραματικά και Θεματικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τις απόψεις των εκπαιδευτικών ή στελεχών διοίκησής τους σχετικά με το πρώτο έτος λειτουργίας τους (2021-22).el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.subjectΚατάρτισηel
dc.subjectΔιά βίου μάθησηel
dc.subjectΥποστόχος 4.3el
dc.subjectΥποστόχος 4.4el
dc.subjectΕκπαιδευτική μεταρρύθμισηel
dc.subjectΕυρώπη 2030el
dc.subjectΜαθητείαel
dc.titleΕπαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση: η ελληνική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και οι υποστόχοι 4.3 και 4.4 της ΕΥΡΩΠΗΣ 2030el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MichailidouElissavetMsc2022.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons