Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27526
Author: Κακαγιάννη, Βασιλική
Title: Η μουσική σύμπραξη ως εργαλείο διδασκαλίας, εμπέδωσης και πρακτικής εφαρμογής στοιχείων μουσικής θεωρίας στο μάθημα του πιάνου
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Supervisor: Βούβαρης, Πέτρος
Abstract: Στη βιβλιογραφία υπάρχουν πηγές που αφορούν στη διδασκαλία στοιχείων θεωρίας στο πιάνο, στη χρήση δημιουργικών δραστηριοτήτων στο μάθημα του ατομικού οργάνου του πιάνου και σχετικά λίγες για τη μουσική σύμπραξη. Όσον αφορά στη συνεργατική μάθηση, οι περισσότερες πηγές αφορούν είτε σε άλλα πεδία (τάξεις θεωρίας, μουσικά σύνολα, γενικά σχολεία κ.λ.π.) είτε σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι, διαπιστώνεται ερευνητικό κενό σε σχέση με τον συνδυασμό αυτών των επιμέρους πεδίων σε συνθήκες μουσικής σύμπραξης στο μάθημα του πιάνου στα Μουσικά Σχολεία. Στην παρούσα εργασία, θα επιχειρηθεί να επισημανθεί η σημασία και ο ρόλος που θα μπορούσαν να επιτελέσουν δημιουργικές δραστηριότητες μουσικής σύμπραξης στη διδασκαλία της θεωρίας στο πλαίσιο του μαθήματος του υποχρεωτικού πιάνου στα Μουσικά Σχολεία. Προτείνεται ένα διδακτικό σενάριο, το οποίο εφαρμόζεται σε μαθητές Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Λάρισας και στη συνέχεια αξιολογείται. Ακολουθεί συζήτηση των συμπερασμάτων, αφενός για την επαγωγή πιθανών αξόνων για την εισήγηση συστηματικού πλαισίου για τη χρήση της μουσικής σύμπραξης στη διδασκαλία του πιάνου, αφετέρου για τη διατύπωση πιθανών υποθέσεων για μελλοντική έρευνα.
Keywords: Πιάνο
Συνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας
Διδασκαλίας μουσικής θεωρίας
Δημιουργικές δραστηριότητες
Μουσικό Σχολείο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KakagianniVasilikiMsc2022.pdf4.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons