Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27143
Title: Μουσικό φρασάρισμα βασικές αρχές και προτάσεις εφαρμογής
Other Titles: Music Phrasing: Basic Principles and Proposals of Application
Authors: Μαϊμάρης, Χάρης
Keywords: Music phrasing
Μουσικό φρασάρισμα
Μουσική ερμηνεία
Music interpretation
Phrasing
Musicology
Violin interpretation
Instrument pedagogy,
Violin performance
Classical music
Ερμηνεία βιολιού
Φρασάρισμα
Βιολί
μελέτη παρτιτούρας
Score study
Issue Date: 2022
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Το μουσικό φρασάρισμα γεννήθηκε ως έννοια κατά τον 19ο αιώνα και αφορά την ερμηνευτική πτυχή της μουσικής. Σε αυτό συνιστούν τα στοιχεία που προσδίδουν εκφραστικότητα στη μουσική ερμηνεία μέσω της κατανόησης των φαινομένων που δημιουργεί η οπτική αναπαράσταση της μουσικής παρτιτούρας. Το φρασάρισμα για το οποίο την ευθύνη έχει ο μουσικός είναι απαραίτητο για μία εκφραστική ερμηνεία. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να μελετηθούν μέσα από βιβλιογραφική έρευνα αφενός οι παράγοντες που επηρεάζουν το μουσικό φρασάρισμα, και αφετέρου οι πιθανές τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία μιας εκφραστικής μουσικής ερμηνείας. Πιο συγκεκριμένα μελετώνται: α) τα συστήματα μουσικής σημειογραφίας που χρησιμοποιήθηκαν ανά τους αιώνες για την καταγραφή του φρασαρίσματος, β) η συσχέτιση του φρασαρίσματος με αντίστοιχες λειτουργίες της γλώσσας, της οποίας η ορολογία χρησιμοποιείται στη μουσική, γ) το φρασάρισμα και η άρθρωση η οποία προσδίδει εκφραστικότητα στη μουσική, δ) η αμφισημία που διακατέχει τη μουσική παρτιτούρα και ε) αναλύεται η δομή στη μουσική και ο ρόλος της στην εκφραστικότητα. Τέλος, αναλύεται η σημασία της διδασκαλίας του φρασαρίσματος στη διδακτική της μουσικής ερμηνείας και παρουσιάζονται σχετικές παιδαγωγικές προτάσεις. Λέξεις κλειδιά: μουσικό φρασάρισμα, φράση, μουσική σημειογραφία, παιδαγωγική οργάνων, μουσική ερμηνεία, μουσική εκφραστικότητα The concept of music phrasing was conceived during the 19th century and it concerns the interpretive dimension of music. Music phrasing is consisted of the elements which make a music interpretation expressive through the deep understanding of the phenomenon which the score creates. Phrasing for which the performer holds most responsibility, is necessary for an expressive interpretation. The aim of this paper is to research through literature review the factors which affect music phrasing, as well as methods or techniques which can be used in order to achieve a convincing music interpretation. Specifically, this paper examines notation systems that were used to mark the phrasings, the relationship between language and music, phrasing and articulation. Moreover, a chapter on music structure and its importance on expressive performance is included complemented with music examples. The goal is to find the pedagogic suggestions for teaching music interpretation with findings for example the development of a variety of expressive means and ways of preparing a music performance. Keywords: music phrasing, phrase, music notation, instrument pedagogy, music interpretation, music expression
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27143
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaimarisCharisPe2022.pdf7.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.